برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1391 , دوره  2 , شماره  2 ; از صفحه 123 تا صفحه 158 .
 
عنوان مقاله: 

اثر بخشي نوروفيدبک بر اختلال يادگيري همراه با اختلال نقص توجه/ بيش فعالي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه ارومیه
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي اثربخشي نوروفيدبک بر اختلال يادگيري همراه با نقص توجه/ بيش فعالي بود. اين مطالعه به صورت شبه آزمايشي و بدون گروه کنترل انجام گرديد. جامعه آماري اين پژوهش شامل کليه دانش آموزان 7 تا 14 سال مبتلا به اختلال يادگيري همراه با نقص توجه/ بيش فعالي شهر تهران بود که به مراکز مشاوره و درماني اين شهر مراجعه و تشخيص دريافت کرده بودند. جهت انتخاب شرکت کنندگان در پژوهش به مرکز آتيه که کار نوروفيدبک را در شهر تهران انجام مي دهد؛ مراجعه و نمونه پژوهش که شامل 12 کودک مبتلا به اختلال يادگيري همراه با نقص توجه/ بيش فعالي بود، به صورت در دسترس انتخاب شدند. در اين مطالعه کودکان 40 جلسه نوروفيدبک به صورت سه بار در هفته دريافت نمودند. کودکان در دو مرحله پيش و پس از آموزش نوروفيدبک با آزمون هاي LDES و CAS مورد ارزيابي و مقايسه قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون تي وابسته تجزيه و تحليل شدند. نتايج نشان دادند که نوروفيدبک بر اختلال يادگيري اين گروه از دانش آموزان موثر نبوده است (P>0.05, (t:1.020) اما بر ADHD آنان موثر بوده است (P<0.05, (t:4.490)). در مجموع نوروفيدبک بر اختلال يادگيري همراه با نقص توجه/ بيش فعالي موثر نيست.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نوری زاده، ن.، و میکاییلی منیع، ف.، و رستمی، ر.، و صادقی، و. (1391). اثر بخشی نوروفیدبک بر اختلال یادگیری همراه با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. ناتوانی های یادگیری, 2(2), 123-158. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188382



Vancouver : کپی

نوری زاده نرگس، میکاییلی منیع فرزانه، رستمی رضا، صادقی وحید. اثر بخشی نوروفیدبک بر اختلال یادگیری همراه با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. ناتوانی های یادگیری. 1391 [cited 2021October17];2(2):123-158. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188382



IEEE : کپی

نوری زاده، ن.، میکاییلی منیع، ف.، رستمی، ر.، صادقی، و.، 1391. اثر بخشی نوروفیدبک بر اختلال یادگیری همراه با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. ناتوانی های یادگیری, [online] 2(2), pp.123-158. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188382.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 918 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی