برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش خودکارآمدي بر کيفيت زندگي دختران فراري: پژوهش مورد منفرد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، تعيين اثربخشي آموزش خودکارآمدي بر کيفيت زندگي در دختران فراري شهر اصفهان است. در اين پژوهش از روش پژوهشي مورد منفرد با طرح خط پايه چندگانه با شرکت کنندگان استفاده شده است. آزمودني هاي اين پژوهش سه دختر فراري ساکن در مرکز ارشاد بهزيستي شهر اصفهان هستند که پس از موقعيت خط پايه، به صورت پلکاني به طرح پژوهشي وارد شدند و طي دوازده جلسه مداخله انفرادي، آموزش خودکارآمدي را دريافت کردند و يک ماه پس از پايان مداخله به مدت دو هفته پي در پي تحت آزمون پيگيري قرار گرفتند. ابزار سنجش پژوهش حاضر، پرسشنامه کيفيت زندگي سازمان بهداشت جهاني بود. يافته هاي اين پژوهش بر اساس تحليل ديداري و شاخص هاي آمار توصيفي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته ها نشان داد مداخله مورد نظر در خصوص هر 3 آزمودني اثربخش بوده است (با 100 PND درصد براي 2 آزمودني و 91 درصد براي 1 آزمودني). نتايج پژوهش حاضر همسو با پژوهش هاي قبلي نشان مي دهد که با افزايش خودکارآمدي، کيفيت زندگي افراد بهبود پيدا مي کند؛ بنابراين آموزش خودکارآمدي در اين پژوهش، موجب افزايش کيفيت زندگي در دختران فراري شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 362
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی