6 SID.ir | تعيين نوع تصميم گيري غالب براي خريد در انواع سبک هاي روان نگاشتي والس (برخوردار از منابع کم)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تعيين نوع تصميم گيري غالب براي خريد در انواع سبک هاي روان نگاشتي والس (برخوردار از منابع کم)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

در بازار که به عنوان محل تلاقي توليد کننده و مصرف کننده قلمداد مي شود، عوامل گوناگوني مي تواند بر رفتار خريد مصرف کننده و چگونگي تصميم گيري وي براي خريد تاثير بگذارد. در هر جامعه با توجه به شرايط خاص آن، محيط هاي گوناگوني وجود دارند که رفتار مردم را شکل مي دهند و در حقيقت تعيين کننده رفتارها و عملکردهاي آنان مي باشند. رفتار مصرفي مصرف کننده تحت تاثير عواملي نظير: عوامل فرهنگي، عوامل اجتماعي، عوامل شخصي و عوامل روان شناختي قرار مي گيرد.
اين پژوهش با بررسي سبک هاي روان نگاشتي مصرف کنندگان ايراني که از مجموعه اي از عوامل موثر دروني و بيروني تشکيل مي شود نقش سبک هاي روان نگاشتي والس را در تعيين نوع تصميم گيري مصرف کنندگان ايراني براي خريد مورد بررسي قرار مي دهد.
در اين پژوهش با استفاده از روش آماري آزمون کاي دو و ضريب گاما، نوع تصميم گيري غالب مصرف کنندگان در سبک هاي زندگي والس برخوردار از منابع پايين شامل سازندگان، تلاشگران، معتقدان و تلاش کنندگان براي بقا با روش پيمايشي مورد بررسي قرار گرفته است و در نتيجه مشخص شد نوع غالب تصميم گيري مصرف کنندگان در سبک زندگي تلاشگران، تصميم گيري گسترده و در سبک زندگي معتقدان، تصميم گيري محدود مي باشد ولي بين انواع تصميم گيري در دو سبک زندگي سازندگان و تلاش کنندگان براي بقا تفاوت قابل ملاحظه اي وجود ندارد و لذا اين دو سبک از تمام چهار روش تصميم گيري خريد به يک اندازه استفاده مي نمايند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 233
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی