برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

عوامل موثر بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري از منظر مشتريان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

ارزش ويژه نام و نشان تجاري هر ساله توسط موسسات معتبر جهاني در مورد برندهاي مختلف بين المللي اندازه گيري مي شود؛ زيرا در نهايت موفقيت و ماندگاري سازمان ها در گرو مشتريان آنان است. به همين دليل ارزش ويژه نام و نشان تجاري از ارزش دارايي هاي فيزيکي به مراتب بيشتر بوده که اين امر نشان دهنده اهميت آن است.
در اين تحقيق با درنظر گرفتن مدل آکر که معروف ترين مدل پذيرفته شده در زمينه ارزش ويژه نام و نشان تجاري مبتني بر مشتري است و انجام تعديلاتي در آن به شناسايي عوامل موثر بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري از منظر مشتري، شامل قيمت، تبليغات و ترفيع پرداخته ايم که از طريق ارزش گذاري بر ابعاد ارزش ويژه نام و نشان تجاري (شامل تداعي نام و نشان تجاري، آگاهي از نام و نشان تجاري، وفاداري به نام و نشان تجاري و کيفيت درک شده) بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري تاثيرگذار است. جامعه آماري شامل بيمه گذاران بيمه هاي اتومبيل چهار شرکت بيمه اي بوده است. نتايج اين تحقيق نشان داد که تبليغات، ترفيعات و قيمت بر روي آگاهي از نام و نشان تجاري، تداعي نام و نشان تجاري و کيفيت درک شده از ارزش نام و نشان تجاري تاثير داشته و اين سه عامل نيز به همراه عامل وفاداري به نام و نشان تجاري بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري تاثير مي گذارند. در قسمت پاياني تحقيق، جهت بررسي تفاوت معني داري ارزش ويژه برند چهار شرکت، از آزمون تحليل واريانس استفاده گرديد که نتايج به دست آمده نشان داد تفاوت معني داري بين ارزش ويژه برند اين چهار شرکت وجود ندارد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 437
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی