نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  7 , شماره  14 ; از صفحه 89 تا صفحه 103 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير تداعي توانايي شرکت و آگاهي از برند بر تمايل به خريد مجدد و نقش ميانجي درک از کيفيت محصول و تداعي برند در فرآيند تصميم گيري خريد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین
 
چکیده: 
اين پژوهش با هدف بررسي تداعي توانايي شرکت و آگاهي از برند بر تمايل به خريد مجدد و نقش ميانجي درک از کيفيت محصول و تداعي برند در فرآيند تصميم گيري خريد، انجام شده است.مدل استفاده شده در اين تحقيق تئوري مدل توسعه يافته ارزش ويژه برند کلر و آکر مي باشد. که متغيرهاي موثر در پذيرش عبارتند از: تداعي توانايي اين شرکت، آگاهي از برند، درک از کيفيت، تداعي برند، توسعه برند، انعطاف پذيري قيمت، تمايل به خريد مجدد مي باشند.اين پژوهش با استفاده از روش تحقيق توصيفي و کاربردي و نمونه 385 نفري، از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران مورد بررسي قرار گرفته است. و از روش آماري توصيفي (آمار استنباطي) و مدل يابي معادلات ساختاري و با استفاده از نرم افزار ليزرل به بررسي متغيير موثر در تمايل به خريد مجدد و فرآيند تصميم گيري خريد پرداخته شده است.نتايج تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از مدل معادلات ساختاري نشان داد که به طور کلي بين تداعي توانايي شرکت و درک از کيفيت و توسعه برند، آگاهي از برند و درک از کيفيت، درک از کيفيت و تداعي برند و انعطاف پذيري قيمت و تمايل به خريد مجدد، تداعي برند و توسعه برند رابطه معني داري وجود دارد و متغيرهاي ذکر شده در فرآيند خريد مجدد تاثير بسزايي دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کیا، ع. (1391). بررسی تاثیر تداعی توانایی شرکت و آگاهی از برند بر تمایل به خرید مجدد و نقش میانجی درک از کیفیت محصول و تداعی برند در فرآیند تصمیم گیری خرید. مدیریت بازاریابی, 7(14), 89-103. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=185401



Vancouver : کپی

کیا علیرضا. بررسی تاثیر تداعی توانایی شرکت و آگاهی از برند بر تمایل به خرید مجدد و نقش میانجی درک از کیفیت محصول و تداعی برند در فرآیند تصمیم گیری خرید. مدیریت بازاریابی. 1391 [cited 2022May23];7(14):89-103. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=185401



IEEE : کپی

کیا، ع.، 1391. بررسی تاثیر تداعی توانایی شرکت و آگاهی از برند بر تمایل به خرید مجدد و نقش میانجی درک از کیفیت محصول و تداعی برند در فرآیند تصمیم گیری خرید. مدیریت بازاریابی, [online] 7(14), pp.89-103. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=185401.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 240 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی