برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  7 , شماره  14 ; از صفحه 75 تا صفحه 88 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي مدل معادلات ساختاري رقابت پذيري در سطح واحدهاي ستادي شرکت هاي بيمه شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* شرکت گاز، استان اردبیل
 
چکیده: 

در عصر جهاني شدن، رقابت پذيري موضوعي مهم در بين سياست گذاران بوده و وسيله اي براي نيل به رشد اقتصادي مطلوب و توسعه پايدار قلمداد مي شود. در اين مقاله، ابتدا با مرور پيشينه تحقيق و بررسي عوامل موثر بر رقابت پذيري، با کمک تحليل عاملي تاييدي، مجموعه اي از شاخص هاي تاثيرگذار روي رقابت پذيري شناسايي و در سه شاخص اصلي (عوامل محيطي، عوامل درون سازماني و ايجاد ارزش ادراکي) طبقه بندي شده است و در مرحله بعدي به کمک مدل سازي معادلات ساختاري نحوه ارتباط شاخص هاي جديد و عوامل اثرگذار بر رقابت پذيري بررسي، تا ضمن تبيين مدل مفهومي، به ارائه مدل بومي رقابت پذيري پرداخته شود. داده هاي تحقيق در سطح شرکت هاي بيمه مستقر در شهر تهران و از يک نمونه 138 نفره از خبرگان بيمه گردآوري و از نرم افزار ليزرل جهت تجزيه و تحليل استفاده شده است. نتايج مدل سازي نشان مي دهد مدل اصلاح شده تحقيق، عامل ايجاد ارزش ادراکي را در مرتبه اول اهميت قرار داده و عوامل درون سازماني و محيطي را در مراتب بعدي اولويت نشان مي دهد از اين رو، مدل پيشنهادي در اين مطالعه متفاوت از مدل نظري تحقيق بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عباسی، م.، و رحیمی کلور، ح. (1391). طراحی مدل معادلات ساختاری رقابت پذیری در سطح واحدهای ستادی شرکت های بیمه شهر تهران. مدیریت بازاریابی, 7(14), 75-88. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=185398



Vancouver : کپی

عباسی محمدرضا، رحیمی کلور حسین. طراحی مدل معادلات ساختاری رقابت پذیری در سطح واحدهای ستادی شرکت های بیمه شهر تهران. مدیریت بازاریابی. 1391 [cited 2021May17];7(14):75-88. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=185398



IEEE : کپی

عباسی، م.، رحیمی کلور، ح.، 1391. طراحی مدل معادلات ساختاری رقابت پذیری در سطح واحدهای ستادی شرکت های بیمه شهر تهران. مدیریت بازاریابی, [online] 7(14), pp.75-88. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=185398.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 125 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی