برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ديدگاه ارزش شناسي علامه طباطبايي و دلالت هاي آن در تربيت اخلاقي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
تربيت اخلاقي يكي از كاركردهاي مهم نظام آموزشي است. اين امر از موضوعات پر چالشي است كه از سوي متفكران مورد امعان نظر بسيار قرار گرفته است. از آن جا كه ديدگاه هاي فلسفي يكي از مباني نظريه هاي تربيتي را تشكيل مي دهد، ارزش شناسي نيز كه از مباحث مهم فلسفي است، دلالت هايي در مباحث تربيت اخلاقي خواهد داشت. در اين مقاله سعي شده است كه دلالت هاي ديدگاه ارزش شناسي علامه طباطبايي كه نظريه ادراكات اعتباري بخش مهمي از آن است؛ در تربيت اخلاقي (اهداف، اصول، و روش) استنتاج شود. لذا ابتدا مباني نظريه ارزش شناسي مورد بحث قرار گرفته و سپس دلالت هاي آن در حوزه هاي سه گانه اهداف، اصول، و روش تربيت اخلاقي بررسي شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسنی، م. (1383). بررسی دیدگاه ارزش شناسی علامه طباطبایی و دلالت های آن در تربیت اخلاقی . روانشناسی و علوم تربیتی, 34(2), 199-224. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=18495



Vancouver : کپی

حسنی محمد. بررسی دیدگاه ارزش شناسی علامه طباطبایی و دلالت های آن در تربیت اخلاقی . روانشناسی و علوم تربیتی. 1383 [cited 2021September27];34(2):199-224. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=18495



IEEE : کپی

حسنی، م.، 1383. بررسی دیدگاه ارزش شناسی علامه طباطبایی و دلالت های آن در تربیت اخلاقی . روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 34(2), pp.199-224. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=18495.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 324 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی