نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ويژگي ها و مسايل فلسفه ادبيات كودك

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز
 
چکیده: 
ميان کودک، ادبيات کودک و نقد اين ادبيات رابطه اي چند سويه و ژرف برقرار است. نقد ادبيات کودک، آنگاه که متکي بر نظريه اي منسجم و در برگيرنده باشد مي تواند بر تعامل اين ادبيات و کودک تاثيري ژرف و گسترده داشته باشد. نظريه ادبيات کودک، اما، از آنجا که ناگزير از پرداختن به مقولاتي همچون «روش» و «هدف» در ادبيات کودک است، با فلسفه ادبيات کودک، همپوش و به تعبير اين پژوهش يکسان است. از اين رو کوشش در تدوين فلسفه ادبيات کودک بنيادي ترين وظيفه پژوهشگران در حيطه اين ادبيات است. پژوهش حاضر، نخست به روشن کردن موقعيت و ويژگي هاي ادبيات کودک پرداخته، سپس مهم ترين ويژگي ها و مسايل فلسفه ادبيات کودک را مطرح مي سازد. آنچه در اين مقاله عرضه مي گردد، در واقع مباني و بنيادهايي است که گمان مي رود، هر فلسفه ادبيات کودک ناگزير از پرداختن به آن و يا آغاز کردن آن است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خسرونژاد، م. (1382). ویژگی ها و مسایل فلسفه ادبیات کودک. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, 20(1 (پیاپی 39)), 122-135. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=18292



Vancouver : کپی

خسرونژاد مرتضی. ویژگی ها و مسایل فلسفه ادبیات کودک. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. 1382 [cited 2022May27];20(1 (پیاپی 39)):122-135. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=18292



IEEE : کپی

خسرونژاد، م.، 1382. ویژگی ها و مسایل فلسفه ادبیات کودک. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, [online] 20(1 (پیاپی 39)), pp.122-135. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=18292.



 

 
بازدید یکساله 367 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی