برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه ارتباط بين تفکر انتقادي و پيشرفت تحصيلي در دانشجويان کارشناسي تربيت بدني و غير تربيت بدني دانشگاه بوعلي سينا همدان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمی تهران
 
چکیده: 
هدف از مطالعه حاضر، تعيين ارتباط بين تفکر انتقادي و پيشرفت تحصيلي در دانشجويان کارشناسي تربيت بدني و مقايسه اين ارتباط در دانشجويان غير تربيت بدني دانشگاه بوعلي سينا بود. پژوهش حاضر از نوع همبستگي و مقايسه اي بود. جامعه آماري شامل کليه دانشجويان کارشناسي دانشگاه بوعلي سينا بوده که حجم نمونه آن بر اساس جدول مورگان، 293 نفر (78 نفر تربيت بدني، 215 غير تربيت بدني) تعيين شد. پرسشنامه استاندارد تفکر انتقادي کاليفرنيا با پايايي (%85) و نمرات کارنامه دانشجويان به عنوان پيشرفت تحصيلي براي جمع آوري داده ها مورد استفاده قرار گرفت. نتايج پژوهش نشان داد که ميزان مهارت هاي تفکر انتقادي بيشتر دانشجويان (%72.7) ضعيف بود. نتايج آزمون t تنها تفاوت معناداري را در مولفه استدلال استقرايي در بين گروه ها نشان داد (p<0.05). همچنين، ارتباط معناداري بين تفکر انتقادي و پيشرفت تحصيلي بين دو گروه وجود نداشت (r=0.103, p=0.47) (r=0.070, p=0.30). بر اساس اين يافته ها، مي توان گفت که روش هاي آموزش فعلي دانشگاه بوعلي قادر به افزايش سطح تفکر انتقادي دانشجويان غير تربيت بدني نبوده و اين نتايج در مورد دانشجويان رشته هاي تربيت بدني نيز صادق مي باشد. به کارگيري روش هاي آموزش نوين و راهکارهاي يادگيري فعال لازم مي باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آقایی، ن.، و سوری، ر.، و قنبری، س. (1391). مقایسه ارتباط بین تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا همدان. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی, 2(4), 35-45. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=182025



Vancouver : کپی

آقایی نجف، سوری رامین، قنبری سیروس. مقایسه ارتباط بین تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا همدان. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی. 1391 [cited 2022January23];2(4):35-45. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=182025



IEEE : کپی

آقایی، ن.، سوری، ر.، قنبری، س.، 1391. مقایسه ارتباط بین تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا همدان. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی, [online] 2(4), pp.35-45. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=182025.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 145 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی