برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارتباط اختلال بيش فعالي همراه با نقص توجه با اختلال يادگيري در پسران 12-7 ساله

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف: اختلال بيش فعالي همراه با نقص توجه و ناتواني يادگيري از مهمترين اختلالهاي روانپزشكي كودكان ميباشند و در بسياري از موارد با هم در بيمار ديده ميشوند. اين پژوهش به منظور بررسي رابطه ميان اختلال بيش فعالي همراه با نقص توجه و اختلال يادگيري انجام شده است.
روش: 30 كودك پسر مبتلا به اختلال بيش فعالي همراه با نقص توجه كه بيماري در آنها توسط متخصص روانپزشكي كودكان بر اساس معيارهاي DSM-IV تشخيص داده شده بود و 30 كودك سالم كه از نظر ويژگيهاي فرهنگي - اقتصادي و سن با كودكان گروه بيمار همسان بودند مورد بررسي قرار گرفتند و با يكديگر مقايسه شدند. از مقياس والدين كانرز به عنوان بهترين ابزار درجه بندي شده قابل دسترس براي سنجش اختلال يادگيري استفاده شد. داده هاي پژوهش به كمك روشهاي آماري توصيفي و آزمون آماري tمورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.
يافته ها: يافته هاي پژوهش نشان دادند كه 13 نفر از كودكان مبتلا به اختلال بيش فعالي همراه با نقص توجه (43.3%) و 3 نفر از كودكان عادي (96/9%) مبتلا به اختلال يادگيري بودند و تفاوت دو گروه از نظر ابتلا به اختلال يادگيري معني دار بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علاقبندراد، ج.، و مومنی، ف. (1379). ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12-7 ساله. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار), 6(3-2 (پیاپی 22-23)), 32-36. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17944



Vancouver : کپی

علاقبندراد جواد، مومنی فرزاد. ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12-7 ساله. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار). 1379 [cited 2021May15];6(3-2 (پیاپی 22-23)):32-36. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17944



IEEE : کپی

علاقبندراد، ج.، مومنی، ف.، 1379. ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12-7 ساله. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار), [online] 6(3-2 (پیاپی 22-23)), pp.32-36. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17944.



 

 
بازدید یکساله 1245 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی