برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

گروه ‌هاي يادگيرنده، محور يادگيري و توسعه منابع انساني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، شهرری، جاده قدیم قم، سه راه خیرآباد، بلوار پژوهشگاه، پژوهشگاه صنعت نفت
 
چکیده: 

هدف و روش: اين مقاله با بررسي متون علمي به تبيين نقش گروه‌هاي يادگيرنده در يادگيري سازماني و توسعه منابع انساني پرداخته است.
يافته‌ها و نتيجه‌گيري: هرچند
دانش و يادگيري فردي، اساس توسعه سازماني و ايجاد مزيت رقابتي در سازمان است، اما يادگيري وقتي مي‌تواند مزيت رقابتي را پايدار نمايد كه حاصل تعامل افراد گروه‌هاي مختلف باشد. در سازمان‌هاي يادگيرنده، تقريبا تمامي تصميم‌هاي مهم در گروه‌ها اتخاذ مي‌شود و گروه‌ها خود به صورت واحدهاي يادگيرنده عمل مي‌نمايند كه اين مستلزم يادگيري مداوم و هميشگي كاركنان است. لازمه توسعه يادگيري گروهي در سازمان، شناخت اساسي روان‌شناسي يادگيري، روش‌هاي انتقال و شيوه‌هاي متناسب با اهداف يادگيري گروهي و نيز ويژگي‌ها و موانع يادگيري گروهي است كه در اين مقاله به آن پرداخته مي‌شود.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قدیریان، ع. (1382). گروه ‌های یادگیرنده, محور یادگیری و توسعه منابع انسانی. تازه های علوم شناختی, 5(2 (مسلسل 18)), 70-77. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17729



Vancouver : کپی

قدیریان عباسعلی. گروه ‌های یادگیرنده, محور یادگیری و توسعه منابع انسانی. تازه های علوم شناختی. 1382 [cited 2021May16];5(2 (مسلسل 18)):70-77. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17729



IEEE : کپی

قدیریان، ع.، 1382. گروه ‌های یادگیرنده, محور یادگیری و توسعه منابع انسانی. تازه های علوم شناختی, [online] 5(2 (مسلسل 18)), pp.70-77. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17729.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 205 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی