برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارايه الگويي براي بهبود هوش تجاري در بازاريابي صنعت بيمه الکترونيک (مطالعه موردي در شعب بيمه نوين در شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

استقرار و بازاريابي موفقيت آميز بيمه الکترونيک مقوله اي ميان بخشي است که نيازمند آماده بودن زيرساخت ها و ابزارهاي فناوري اطلاعات است. يکي از اين زيرساخت ها هوش تجاري است. از اين رو هدف اين مقاله ارايه الگوي جهت بهبود هوش تجاري در صنعت بيمه الکترونيک است. جامعه آماري اين تحقيق مديران و کارشناسان 35 نمايندگي بيمه نوين در سطح شهر تهران است. به منظور جمع آوري اطلاعات لازم از يک پرسشنامه هوش تجاري محقق ساخته شامل چهار بعد (فناوري اطلاعات، کارکنان سازمان، دانش سازمان و فرهنگ و نوآوري) و 20 شاخص استفاده شده است. نتايج آزمون من- ويتني حاکي از وجود شکاف بين وضعيت موجود و مطلوب در تمامي ابعاد هوش تجاري در اين سازمان بود. در مرحله دوم شاخص هاي داراي شکاف منفي از طريق الگو کانو به سه دسته نيازهاي جذاب، عملکردي و الزامي تقسيم شدند که بيان کننده وجود پنج شاخص در دسته نيازهاي الزامي بود. به دليل اهميت اين پنج شاخص در بهبود هوش تجاري بيمه الکترونيک، از طريق الگوي QFD، ده KPO (الزامات کليدي فرآيند) براي بهبود آنها استخراج شد. شايان ذکر است که براي به دست آوردن ديدگاهي جامع تر در اين زمينه، هر يک از شاخص هاي ده گانه با رقباي سازمان نيز مقايسه شدند. که فقط در چهار شاخص از اين ده شاخص بيمه نوين نسبت به رقبا برتري دارد که نشان دهنده ضعف سازمان در شش شاخص است. اين نتايج، لزوم توجه بيش از پيش مسوولان اين بيمه را نسبت به بهبود هوش تجاري در بخش بيمه الکترونيک روشن مي سازد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سازور، ا.، و حسینی، م.، و فرهمند، م. (1390). ارایه الگویی برای بهبود هوش تجاری در بازاریابی صنعت بیمه الکترونیک (مطالعه موردی در شعب بیمه نوین در شهر تهران. بهبود مدیریت, 5(3 (پیاپی 14)), 43-64. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=176593



Vancouver : کپی

سازور اعظم، حسینی میرزاحسن، فرهمند مژگان. ارایه الگویی برای بهبود هوش تجاری در بازاریابی صنعت بیمه الکترونیک (مطالعه موردی در شعب بیمه نوین در شهر تهران. بهبود مدیریت. 1390 [cited 2021September20];5(3 (پیاپی 14)):43-64. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=176593



IEEE : کپی

سازور، ا.، حسینی، م.، فرهمند، م.، 1390. ارایه الگویی برای بهبود هوش تجاری در بازاریابی صنعت بیمه الکترونیک (مطالعه موردی در شعب بیمه نوین در شهر تهران. بهبود مدیریت, [online] 5(3 (پیاپی 14)), pp.43-64. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=176593.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 328 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی