برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 82 تا صفحه 100 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي کاهش استرس مبتني بر ذهن آگاهي بر بهبود ذهن آگاهي و افزايش ابراز وجود در دانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف بررسي اثربخشي آموزش کاهش استرس مبتني بر ذهن اگاهي بر بهبود ذهن آگاهي و افزايش ابراز وجود دانش آموزان پايه سوم راهنمايي که به اضطراب امتحان مبتلا بودند، انجام شد. به همين منظور تعداد 45 دانش آموز دختر و پسر از ميان دانش آموزان شهرستان نوشهر که داراي اضطراب امتحان بودند به صورت تصادفي انتخاب و در دو گروه آزمايش و يک گروه گواه گمارده شدند. از پرسشنامه ها اضطراب امتحان، ذهن آگاهي و ابراز وجود براي جمع آوري اطلاعات استفاده شد. نتايج تحليل واريانس چند عاملي بر روي تفاضل نمره هاي پيش آزمون - پس آزمون نشان داد که بين گروه هاي آموزش ذهن آگاهي و گواه در متغيرهاي ذهن آگاهي و ابراز وجود و اضطراب امتحان تفاوت معني داري وجود دارد. روش آموزش کاهش استرس مبتني بر ذهن آگاهي بر بهبود ذهن آگاهي، افزايش ابراز وجود و اضطراب امتحان موثر بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

گل پور چمرکوهی، ر.، و محمدامینی، ز. (1391). اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود ذهن آگاهی و افزایش ابراز وجود در دانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان. روانشناسی مدرسه, 1(3), 82-100. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=176219



Vancouver : کپی

گل پور چمرکوهی رضا، محمدامینی زرار. اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود ذهن آگاهی و افزایش ابراز وجود در دانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان. روانشناسی مدرسه. 1391 [cited 2022January27];1(3):82-100. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=176219



IEEE : کپی

گل پور چمرکوهی، ر.، محمدامینی، ز.، 1391. اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود ذهن آگاهی و افزایش ابراز وجود در دانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان. روانشناسی مدرسه, [online] 1(3), pp.82-100. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=176219.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 883 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی