برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ساماندهي نظام استقرار ايستگاه هاي BTS، متناسب با اهداف برنامه ريزي شهري از طريق راهکار استفاده از ايستگاه هاي مشترک، مورد مطالعه: شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
 
چکیده: 

ايستگاه هاي مخابراتي آنتن تلفن همراه (BTS) از اجزاي شبکه خدمات مخابراتي تلفن همراه هستند که بيش از يک دهه است ميهمان شهرهاي ما شده اند. استقرار اين ايستگاه ها به عنوان عناصري که داراي ابعاد فيزيکي بوده و ويژگي هاي مختص به خود را دارند، پيامدهاي ناگواري را بر محدوده هاي شهري تحميل کرده است که شدت اين پيامدها به واسطه رعايت نکردن اصول و قواعد شهرسازي و عدم توجه به ملاحظات آن، بسيار بيشتر از ميزان مورد انتظار است. يکي از مهمترين استراتژي هاي موجود در راستاي کاهش اثرات نامطلوب ناشي از استقرار اين ايستگاه ها به حداقل رساندن تعداد آنها از طريق راهکار تشريک سايت ميان اپراتورهاي مختلف است. در اين پژوهش، به منظور ارزيابي امکان استفاده از اين راهکار در سطح شهر تهران، متناسب با نوع داده ها نخست با استفاده از نرم افزار ArcGIS وضعيت موجود شبکه ايستگاه هاي سه اپراتور فعال تلفن همراه در شهر تهران مورد بررسي قرار گرفته و سپس امکان استفاده از راهکار به اشتراک گذاشتن ايستگاه هاي موجود براي ساماندهي نظام استقرار آنها، با توجه به الزامات فني شبکه ارزيابي شد. امکان جابجايي ايستگاه ها با توجه به فاصله ايستگاه هاي همجوار اپراتورها و استفاده از ايستگاه هاي موجود، اساس تحليل داده ها قرار گرفته و ايستگاه هاي همجوار با فاصله هاي، کمتر از 50 متر، 50 تا 100 متر، 100 تا 150 متر و 150 تا 200 متر مشخص شده و در نهايت مجموع همه ايستگاه هاي همجوار در فاصله کمتر از 200 متر بدست آمد. يافته هاي پژوهش نشان از آن دارد که به صورت نظري و بالقوه، براي ايستگاه هاي همجوار با فاصله کمتر از 50 متر، امکان کاهش 432 ايستگاه به 215 ايستگاه، براي فاصله 50 تا 100 متر امکان کاهش 156 ايستگاه به 76 ايستگاه، براي فاصله 100 تا 150 متر امکان کاهش 186 ايستگاه به 90 ايستگاه، براي فاصله 150 تا 200 متر امکان کاهش 224 ايستگاه به 106 ايستگاه و در مجموع، براي همه ايستگاه هاي همجوار با فاصله کمتر از 200 متر امکان کاهش 998 ايستگاه به 487 ايستگاه وجود دارد. با توجه به ويژگي هاي فني شبکه ايستگاه ها، امکان جابجايي براي فاصله هاي کمتر، قابليت اجرايي بيشتري دارد و در نهايت جابجايي تعداد زيادي از ايستگاه هاي فهرست شده در عمل امکان پذير مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رفیعیان، م.، و فرج زاده اصل، م.، و یوسفی، ز. (1390). ساماندهی نظام استقرار ایستگاه های BTS, متناسب با اهداف برنامه ریزی شهری از طریق راهکار استفاده از ایستگاه های مشترک, مورد مطالعه: شهر تهران. مدیریت شهری, 9(28), 123-142. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174901



Vancouver : کپی

رفیعیان مجتبی، فرج زاده اصل منوچهر، یوسفی زاهد. ساماندهی نظام استقرار ایستگاه های BTS, متناسب با اهداف برنامه ریزی شهری از طریق راهکار استفاده از ایستگاه های مشترک, مورد مطالعه: شهر تهران. مدیریت شهری. 1390 [cited 2021September24];9(28):123-142. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174901



IEEE : کپی

رفیعیان، م.، فرج زاده اصل، م.، یوسفی، ز.، 1390. ساماندهی نظام استقرار ایستگاه های BTS, متناسب با اهداف برنامه ریزی شهری از طریق راهکار استفاده از ایستگاه های مشترک, مورد مطالعه: شهر تهران. مدیریت شهری, [online] 9(28), pp.123-142. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174901.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 130 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی