نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1382 , دوره  2 , شماره  6 ; از صفحه 109 تا صفحه 132 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تاثير چهار روش آموزش بر عملكرد دانش آموزان در دروس رياضي و آمار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
در اين پژوهش، يک نمونه آماري از معلمان مدارس کرمان، روشهاي آموزشي يادگيري در حد تسلط و آموزش تلفيقي يادگيري در حد تسلط و همياري را به کار گرفتند تا به اين سوال پاسخ داده شود که: آيا عملکرد دانش آموزاني که با اين روشها آموزش ديده اند از عملکرد دانش آموزاني که به روش سنتي آموزش مي بينند بالاتر است؟ براي يافتن پاسخ به اين سوال، 277 نفر نمونه تحقيق در سه گروه مورد مطالعه قرار گرفتند: گروه اول 96 نفر تحت آموزش تلفيقي يادگيري در حد تسلط و همياري، گروه دوم 86 نفر تحت آموزش يادگيري در حد تسلط، و گروه سوم 95 نفر تحت آموزش سنتي. دو گروه اول و دوم گروههاي آزمايش و گروه سوم گروه گواه پژوهش را تشکيل مي دادند.پژوهش نشان مي دهد که يادگيري در حد تسلط و يادگيري تلفيقي در حد تسلط و همياري به نتايج مثبتي منجر خواهند شد و يادگيري دانش آموزان را، در مقايسه با روش سنتي، افزايش خواهند داد. همچنين، يافته هاي اين پژوهش حاکي از آن است که در کلاسهايي که دانش آموزان با روش تلفيقي يادگيري در حد تسلط در گروههاي هميار آموزش مي بينند، روابط دوستانه و صميميت و اعتماد به نفس بيشتري ميان دانش آموزان مشاهده مي شود. افزون بر اين، دانش آموزاني که از نظر اقتصادي مرفه تر از ديگران هستند به کار گروهي کمتر تن مي دهند و، بر عکس، دانش آموزاني که از نظر مالي در سطح متوسط يا پايين هستند تمايل بيشتري به کار در گروه دارند.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عالی، م. (1382). مقایسه تاثیر چهار روش آموزش بر عملکرد دانش آموزان در دروس ریاضی و آمار. نوآوری های آموزشی, 2(6), 109-132. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17485



Vancouver : کپی

عالی مریم. مقایسه تاثیر چهار روش آموزش بر عملکرد دانش آموزان در دروس ریاضی و آمار. نوآوری های آموزشی. 1382 [cited 2022August18];2(6):109-132. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17485



IEEE : کپی

عالی، م.، 1382. مقایسه تاثیر چهار روش آموزش بر عملکرد دانش آموزان در دروس ریاضی و آمار. نوآوری های آموزشی, [online] 2(6), pp.109-132. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17485.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 445 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی