برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1389 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 81 تا صفحه 91 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه مدل پيش بيني مدول مركب برشي (*G) و زاويه فازي (δ) قير تحت اثر فرسودگي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه راه و ترابری، دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

فرسودگي قير يک فرآيند برگشت ناپذير است كه آثار آن به صورت افزايش سختي و كاهش شكل پذيري قير ظاهر مي شود. فرآيند فرسودگي قير ناشي از تغييراتي است كه در نوع و اندازه مولكول هاي بسيار متنوع هيدروكربني قير اتفاق مي افتد و در دو مرحله شامل فرسودگي كوتاه مدت و فرسودگي درازمدت قابل بررسي است. در اين مقاله يک رابطه رگرسيون بر اساس داده هاي LTPP ارائه شده است كه قادر است مقادير مدول مركب برشي قير (G*) و زاويه فازي قير (d) را در طول زمان بهره برداري از راه محاسبه نمايد. اين رابطه بر اساس اطلاعات مربوط به ده نوع قير متفاوت تهيه شده است. با استفاده از مدل پيشنهادي، با يک بار آزمايش DSR روي قير اوليه و دريک دماي مشخص، مي توان نتايج اين آزمايش را روي قير فرسوده پس از مدت زمان دلخواه و در هر دمايي محاسبه نمود. اين مدل نشان مي دهد كه بيشترين شدت فرسودگي قير در سه سال اول اتفاق مي افتد. همچنين سخت شدگي ناشي از فرسودگي در دماي كمتر از 25 درجه سانتي گراد كاملا مشهود است اما در دماي بيش از آن تفاوت معني داري بين قير اوليه و قير فرسوده ديده نمي شود. دقت اين مدل براي برآورد رفتار درازمدت قير و استفاده در مدل هاي پيش بيني خرابي روسازي قابل قبول است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 135
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی