برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مباني اجتماعي و سياسي تعليم و تربيت: بررسي تطبيقي رويکردها و ديدگاه هاي تربيت شهروندي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت
 
چکیده: 

هدف اصلي اين پژوهش، بررسي رويکردها و ديدگاه هاي مطرح در تربيت شهروندي است. تربيت شهروندي حوزه اي مطالعاتي از مباني اجتماعي و سياسي تعليم و تربيت است. اين پژوهش از نوع نظري است و در آن از رويکرد توصيفي- تفسيري در تحليل اطلاعات استفاده شده است. از مهم ترين يافته هاي اين پژوهش اين است که ديدگاه هاي انتقادي، بازسازي اجتماعي و شهروند فرهنگي حامي رويکرد تربيت شهروندي پيشرفت گرا مي باشند. ديدگاه شهروندي دموکراتيک متضمن دلالت هايي براي هر دو رويکرد تربيت شهروندي محافظه کار و پيشرفت گرا است و ديدگاه انتقال فرهنگي نيز جهت گيري محافظه کارانه در تربيت شهروندي دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قلتاش، ع. (1391). مبانی اجتماعی و سیاسی تعلیم و تربیت: بررسی تطبیقی رویکردها و دیدگاه های تربیت شهروندی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد), 2(1), 47-64. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174732



Vancouver : کپی

قلتاش عباس. مبانی اجتماعی و سیاسی تعلیم و تربیت: بررسی تطبیقی رویکردها و دیدگاه های تربیت شهروندی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد). 1391 [cited 2021August03];2(1):47-64. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174732



IEEE : کپی

قلتاش، ع.، 1391. مبانی اجتماعی و سیاسی تعلیم و تربیت: بررسی تطبیقی رویکردها و دیدگاه های تربیت شهروندی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد), [online] 2(1), pp.47-64. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174732.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی