نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1381 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 107 تا صفحه 119 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه بين انگيزش (دروني – بيروني) منبع كنترل (دروني – بيروني) و پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
 
چکیده: 
در اين پژوهش، رابطه بين انگيزش، منبع کنترل و پيشرفت تحصيلي بررسي شده است. به اين منظور، 150 نفر از دانش‌آموزان سال دوم دبيرستان‌هاي پسرانه شهر «گرگان» به شيوه «نمونه‌گيري خوشه‌اي چند مرحله‌اي» انتخاب شدند. آزمودني‌ها به دو پرسش‌نامه «منبع کنترل راتر» و « انگيزش محقق ساخته»، پاسخ دادند. مانند نتايج اغلب پژوهش‌هاي قبلي، يافته‌هاي پژوهش حاضر نيز مبين آن هستند که رابطة بين انگيزش دروني و پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان؛ معنادار است.نتيجه ديگر اين تحقيق، بيانگر آن است که بين منبع کنترل دروني و پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان رابطه معناداري وجود دارد. همچنين، رابطة مثبت و معناداري بين متغيرهاي انگيزش و دروني و منبع کنترل برقرار است.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسن زاده، ر. (1381). رابطه بین انگیزش (درونی – بیرونی) منبع کنترل (درونی – بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان. نوآوری های آموزشی, 1(2), 107-119. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17471



Vancouver : کپی

حسن زاده رمضان. رابطه بین انگیزش (درونی – بیرونی) منبع کنترل (درونی – بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان. نوآوری های آموزشی. 1381 [cited 2022August19];1(2):107-119. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17471



IEEE : کپی

حسن زاده، ر.، 1381. رابطه بین انگیزش (درونی – بیرونی) منبع کنترل (درونی – بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان. نوآوری های آموزشی, [online] 1(2), pp.107-119. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17471.



 

 
بازدید یکساله 1139 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی