برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1381 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 9 تا صفحه 34 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي و اعتباربخشي الگوي نيازسنجي برنامه درسي «مدرسه محور» (SBCNA)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
برنامه‌ريزي درسي :«مدرسه محور» (SBCD) مقوله‌اي است که در پاسخ به نارسايي‌ها و مسائل ناشي از برنامه‌ريزي درسي متمرکز به منصه ظهور رسيده است و مهم‌ترين دليل شکل‌‌گيري آن، همسويي بيش‌تر برنامه‌هاي درسي با نيازها و مسائل موجود در سطح مدرسه و جامعه محلي است. با وجود تأکيد فزاينده بر ترويج و گسترش برنامه‌هاي درسي مدرسه محور، ادبيات برنامه درسي داراي آشفتگي‌ها و عدم قطعيت‌هاي فراوان در خصوص جايگاه و نقش مطالعات نيازسنجي در برنامه‌ريزي درسي مدرسه‌اي است، به نحوي که به اين مؤلفه مهم SBCD، نه تنها توجه کافي مبذول نشده است، بلکه کم‌تر مطالعه مستقلي در اين زمينه مي‌توان سراغ گرفت.
مقالة حاضر که برگرفته از يک مطالعه گسترده دو ساله در اين زمينه است، مي‌کوشد تا الگوي ويژه‌اي را براي نيازسنجي برنامه درسي در سطح مدرسه معرفي کند که دربرگيرنده حالات و وضعيت‌هاي مختلف نيازسنجي باشد و بتوان از آن به عنوان يک راهنماي عمل استفاده کرد. الگوي مطرح شده SBCNA درحقيقت بيانگر يک قلمرو مطالعاتي جديد در برنامه‌ريزي درسي است. در پايان مقاله حاضر، ضمن بررسي وضعيت موجود ايران در اين زمينه، راه‌هاي توجه بيش‌تر به نيازسنجي در برنامه‌هاي درسي مدرسه مدنظر قرار گرفته است.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فتحی واجارگاه، ک.، و گویا، ز.، و آقازاده، م.، و ابوالقاسمی، م.، و کامکاری، ک. (1381). طراحی و اعتباربخشی الگوی نیازسنجی برنامه درسی «مدرسه محور» (SBCNA). نوآوری های آموزشی, 1(2), 9-34. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17466



Vancouver : کپی

فتحی واجارگاه کوروش، گویا زهرا، آقازاده محرم، ابوالقاسمی محمود، کامکاری کامبیز. طراحی و اعتباربخشی الگوی نیازسنجی برنامه درسی «مدرسه محور» (SBCNA). نوآوری های آموزشی. 1381 [cited 2021October22];1(2):9-34. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17466



IEEE : کپی

فتحی واجارگاه، ک.، گویا، ز.، آقازاده، م.، ابوالقاسمی، م.، کامکاری، ک.، 1381. طراحی و اعتباربخشی الگوی نیازسنجی برنامه درسی «مدرسه محور» (SBCNA). نوآوری های آموزشی, [online] 1(2), pp.9-34. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17466.



 

 
بازدید یکساله 284 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی