برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1390 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 139 تا صفحه 152 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش دقت بر توانايي خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پايه سوم ابتدايي شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسي اثربخشي و آموزش دقت بر توانايي خواندن دانش آموزان نارساخوان انجام شد. روش: روش پژوهش، نيمه آزمايشي، با طرح پيش آزمون - پس آزمون بود. جامعه آماري اين پژوهش، دانش آموزان دختر پايه سوم ابتدايي با نارسايي خواندن در شهر اصفهان در سال تحصيلي 90-89 بودند. نمونه پژوهش، 30 دانش آموز نارساخوان بودند که به شيوه نمونه گيري هدفمند انتخاب و با روش تصادفي در گروه هاي آزمايشي و کنترل گمارده شدند (15 نفر گروه آزمايش و 15 نفر گروه کنترل). آموزش دقت بر روي گروه آزمايش اجرا شد. ابزار پژوهش، آزمون خواندن کلاس سوم بود. داده هاي به دست آمده با روش آماري تحليل کوواريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج: يافته هاي پژوهش نشان داد که آموزش دقت بر توانايي خواندن کودکان نارساخوان موثر مي باشد. پيشنهاد و نتيجه گيري: توجه به آموزش دقت به مثابه مهارت هاي زيربنايي توانايي خواندن، مي تواند رويکردي موثر در اصلاح نارساخواني باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اهرمی، ر.، و شوشتری، م.، و گلشنی منزه، ف.، و کمرزرین، ح. (1390). اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. روانشناسی افراد استثنایی, 1(3), 139-152. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174655



Vancouver : کپی

اهرمی راضیه، شوشتری مژگان، گلشنی منزه فرشته، کمرزرین حمید. اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. روانشناسی افراد استثنایی. 1390 [cited 2021July27];1(3):139-152. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174655



IEEE : کپی

اهرمی، ر.، شوشتری، م.، گلشنی منزه، ف.، کمرزرین، ح.، 1390. اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. روانشناسی افراد استثنایی, [online] 1(3), pp.139-152. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174655.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 411 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی