4 SID.ir | اثربخشي آموزش دقت بر توانايي خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پايه سوم ابتدايي شهر اصفهان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش دقت بر توانايي خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پايه سوم ابتدايي شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسي اثربخشي و آموزش دقت بر توانايي خواندن دانش آموزان نارساخوان انجام شد. روش: روش پژوهش، نيمه آزمايشي، با طرح پيش آزمون - پس آزمون بود. جامعه آماري اين پژوهش، دانش آموزان دختر پايه سوم ابتدايي با نارسايي خواندن در شهر اصفهان در سال تحصيلي 90-89 بودند. نمونه پژوهش، 30 دانش آموز نارساخوان بودند که به شيوه نمونه گيري هدفمند انتخاب و با روش تصادفي در گروه هاي آزمايشي و کنترل گمارده شدند (15 نفر گروه آزمايش و 15 نفر گروه کنترل). آموزش دقت بر روي گروه آزمايش اجرا شد. ابزار پژوهش، آزمون خواندن کلاس سوم بود. داده هاي به دست آمده با روش آماري تحليل کوواريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج: يافته هاي پژوهش نشان داد که آموزش دقت بر توانايي خواندن کودکان نارساخوان موثر مي باشد. پيشنهاد و نتيجه گيري: توجه به آموزش دقت به مثابه مهارت هاي زيربنايي توانايي خواندن، مي تواند رويکردي موثر در اصلاح نارساخواني باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 415
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی