نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1381 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 67 تا صفحه 88 .
 
عنوان مقاله: 

اصلاحات برنامه درسي ملي ژاپن با تاكيد بر رويكرد تلفيقي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 
هدف اين مقاله، مطالعه و بررسي فرايند اصلاح برنامه‌هاي درسي ژاپن بر اساس پژوهش‌هاي ملي، بين‌المللي و تطبيقي سال‌هاي 1993 تا 2000 ميلادي و تجربه‌هاي اصلاحات آموزشي در دوره‌هاي گذشته است. پيشينه و ضرورت‌هاي اصلاح برنامة درسي ملي ژاپن، با استفاده از روش تحقيق مطالعه موردي و توصيفي بررسي شده و با تاکيد بر رويکرد تلفيقي اصلاحات برنامه‌هاي درسي ملي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نگارنده در اين مقاله، ابتدا هدف‌هاي اصلاحات آموزشي و تغيير برنامه‌هاي درسي ژاپن را در دوره‌هاي گذشته بررسي کرده است و سپس، پژوهش‌هاي ملي را که اصلاح برنامه‌هاي آموزشي و درسي مبتني بر آنها بوده، مورد تجزيه وتحليل قرار داده است. در ادامه، اصول، راهبردها و تغييرات برنامه‌هاي آموزشي و درسي با تاکيد بر روش عملياتي کردن رويکرد تلفيقي در برنامه‌هاي درسي و نحوه افزايش دروس اختياري و کاهش محتواي آموزشي و ساعات دروس تبيين شده است. نهايتا در پايان مقاله، ضمن بحث و نتيجه‌گيري باهدف بهر‌ه‌گيري مديران، برنامه‌ريزان، سياست‌گذاران و پژوهشگران بخش‌هاي مختلف آموزش و پرورش – به ويژه سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي – نحوه استفاده از اين تجربه در ايران بررسي شده و پيشنهادهاي عملي در اين زمينه ارايه گرديده است.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سرکارآرانی، م. (1381). اصلاحات برنامه درسی ملی ژاپن با تاکید بر رویکرد تلفیقی. نوآوری های آموزشی, 1(1), 67-88. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17464



Vancouver : کپی

سرکارآرانی محمدرضا. اصلاحات برنامه درسی ملی ژاپن با تاکید بر رویکرد تلفیقی. نوآوری های آموزشی. 1381 [cited 2022August09];1(1):67-88. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17464



IEEE : کپی

سرکارآرانی، م.، 1381. اصلاحات برنامه درسی ملی ژاپن با تاکید بر رویکرد تلفیقی. نوآوری های آموزشی, [online] 1(1), pp.67-88. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=17464.



 

 
بازدید یکساله 429 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی