برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  9 , شماره  34 ; از صفحه 73 تا صفحه 83 .
 
عنوان مقاله: 

راستي اين همه هياهو پيرامون الگوهاي تدريس براي چيست؟

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي تفاوت هاي آموزشي، پرورشي و مدت زمان نگهداري مطالب در حافظه، در دو روش تدريسِ سنتي و الگوهاي ترکيبي (کاوشگري، پيش سازمان دهنده، تفحص گروهي و نمايشي) انجام گرفت. روش پژوهش نيمه تجربي بود و جامعه مورد مطالعه را کليه دانش آموزان پسر پايه پنجم شهر مرند، تشکيل مي دهند مي دادند. گروه نمونه شامل 36 دانش آموز پسرِ در حال تحصيل در کلاس پنجم در سال تحصيلي 89 - 1388 بود که به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمايش و کنترل جايگزين شد. براي گردآوري داده ها از آزمون محقق ساخته استفاده شد. نتايج تحليل کواريانس و اندازه اثر نشان داد که از نظر آموزشي، ميان دو روش تدريس تفاوت معناداري وجود ندارد، اما از نظر پرورشي و طول مدت نگهداري مطالب در حافظه، تفاوت معناداري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شیرعلی پور، ا.، و اسدی، م.، و شکوری، ز.، و بهرنگی، م. (1391). راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 9(34), 73-83. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174409



Vancouver : کپی

شیرعلی پور اصغر، اسدی مسعود، شکوری زینب، بهرنگی محمدرضا. راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1391 [cited 2021September24];9(34):73-83. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174409



IEEE : کپی

شیرعلی پور، ا.، اسدی، م.، شکوری، ز.، بهرنگی، م.، 1391. راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 9(34), pp.73-83. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174409.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 136 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی