نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  9 , شماره  34 ; از صفحه 42 تا صفحه 59 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي مولفه هاي مورد نياز معلمان جهت کاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرايند برنامه ريزي درسي مدارس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
رايانه ها و فناوري هاي مرتبط، با پتانسيل تغيير دهنده بالقوه خود، آموزش و در پي آن نقش معلم را دچار دگرگوني کرده اند. توانايي کاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در تدريس، نياز به دانش کافي و مهارت در کاربست موفقيت آميز آن دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسي مولفه هاي کاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) توسط معلمان، در فرايند برنامه ريزي درسي مدارس است. روش مورد استفاده در انجام اين پژوهش، توصيفي از نوع تحليل - اسنادي است و جامعه آن را کليه اسناد مربوط به موضوع، شامل نوشتاري (کتاب ها، مقالات و...) و غيرنوشتاري (سايت ها) در بر مي گيرد. از جامعه فوق، نمونه ها به صورت هدفمند و با توجه به سوالات پژوهش انتخاب شده اند. ابزار گردآوري، فرم هاي فيش برداري و روش مورد استفاده براي تحليل داده ها نيز کيفي بوده است. بر اساس بررسي هاي انجام شده در سوابق نظري و پژوهشي، مهمترين مولفه هاي دانشي و مهارتي جهت کاربست ICT توسط معلمان، بنابر اظهارات صاحب نظران بين المللي، تهيه شد. سپس جهت تبيين مولفه هاي دانش و مهارت مقدماتي و دانش و مهارت تخصصي کاربست ICT توسط معلم در زمينه؛ طراحي و تدوين برنامه هاي درسي، اجراي برنامه درسي و تدريس و نيز ارزشيابي برنامه درسي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان، مورد استفاده قرار گرفت.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سبحانی نژاد، م.، و ملازهی، ا. (1391). بررسی مولفه های مورد نیاز معلمان جهت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرایند برنامه ریزی درسی مدارس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 9(34), 42-59. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174404



Vancouver : کپی

سبحانی نژاد مهدی، ملازهی اسما. بررسی مولفه های مورد نیاز معلمان جهت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرایند برنامه ریزی درسی مدارس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1391 [cited 2022May29];9(34):42-59. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174404



IEEE : کپی

سبحانی نژاد، م.، ملازهی، ا.، 1391. بررسی مولفه های مورد نیاز معلمان جهت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرایند برنامه ریزی درسی مدارس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 9(34), pp.42-59. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=174404.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1099 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی