5 SID.ir | نقش راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي، مهارت رايانه اي و پيشرفت تحصيلي دانشجويان در ديدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رويکرد يادگيري ترکيبي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

نقش راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي، مهارت رايانه اي و پيشرفت تحصيلي دانشجويان در ديدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رويکرد يادگيري ترکيبي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش، بررسي نقش راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي، مهارت هاي رايانه اي و پيشرفت تحصيلي دانشجويان در ديدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان در رويکرد يادگيري ترکيبي است. تحقيق، از نوع توصيفي - مقايسه اي بوده و جامعه آماري شامل کليه دانشجويان دانشگاه پيام نور شهر مشهد است که از ميان آنان با استفاده از فرمول کوکران، 382 نفر به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها، شامل پرسش نامه يادگيري خودتنظيمي پينتريچ و دي گروت، پرسش نامه محقق ساخته مهارت رايانه اي و پرسش نامه ديدگاه دانشجويان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رويکرد يادگيري ترکيبي مي شود. نتايج پژوهش نشان مي دهد که بين راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي زنان و مردان تفاوت وجود نداشته است و دانشجويان ديدگاه موافقي نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رويکرد يادگيري ترکيبي داشتند. بين راهبردهاي يادگيري خودتنظمي، مهارت رايانه اي و پيشرفت تحصيلي دانشجويان با ديدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان در رويکرد يادگيري ترکيبي ارتباط وجود داشته است. بنابراين راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي، مهارت رايانه اي و پيشرفت تحصيلي پيش بيني کننده هاي مناسبي براي ديدگاه دانشجويان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رويکرد يادگيري ترکيبي هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 200
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی