برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نگرش دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي يزد در خصوص نقش پاورپوينت در آموزش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
 
چکیده: 

سابقه و اهداف: پاورپوينت نرم افزاري است که جزء اصلي ارائه در سالن هاي سخنراني، اتاق هاي کنفرانس و کلاس هاي دانشگاه شده است.مطالعات زيادي درباره پاورپوينت در کلاس انجام شده است. با توجه به نتايج متناقض و ادعاهاي آنها اين مطالعه نگرش دانشجويان درباره نقش پاورپوينت در آموزش را بررسي کرده است.
روش بررسي: اين مطالعه مقطعي بر روي 196 دانشجوي دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد انجام شد. اطلاعات مورد نياز از طريق پرسشنامه جمع آوري شد. داده ها با نرم افزار
SPSS و آزمون هاي من ويتني، کروسکال واليس و همبستگي پيرسون آناليز شدند. يافته ها: اين مطالعه نشان داد که 81.6% دانشجويان خلاصه نويسي در پاورپوينت را مفيد مي دانند، ضمنا 53.6% دانشجويان مايل بودند برخي اسلايدها به صورت خلاصه و برخي با جزييات کامل تهيه شوند. 49.5% دانشجويان با اين نقد که اين جلسات دانشجو را به عدم فعاليت تشويق مي کنند با استفاده از اين نرم افزار مخالف بودند، البته 68.4% دانشجويان تمايل به بحث بيشتري در کلاس ها داشتند.
دانشجويان اين مطالعه (46.9%) با اين ادعا که جلسات پاورپوينت از پيش تعيين شده هستند با استفاده از آن مخالف بودند. آناليز همبستگي نشان داد با افزايش سن و نيز افزايش تعداد ترم هاي گذرانده شده دانشجويان بيشتر معتقدند که پاورپوينت يادگيرنده را به عدم فعاليت تشويق مي کند.
نتيجه گيري: نتايج اين مطالعه نشان داد دانشجويان با انتقادات موجود درباره پاورپوينت مخالف بودند. اما با توجه به امکانات و شرايط بايد در پي تهيه پاورپوينت هاي مناسب براي ارائه آموزش موفق و اثربخش بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مظلومی محمودآباد، س.، و زین العابدینی، م.، و شهبازی، ح. (1391). نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص نقش پاورپوینت در آموزش. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد, 7(2 (پیاپی 6)), 75-84. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173879



Vancouver : کپی

مظلومی محمودآباد سیدسعید، زین العابدینی معصومه، شهبازی حسن. نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص نقش پاورپوینت در آموزش. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. 1391 [cited 2021May13];7(2 (پیاپی 6)):75-84. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173879



IEEE : کپی

مظلومی محمودآباد، س.، زین العابدینی، م.، شهبازی، ح.، 1391. نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص نقش پاورپوینت در آموزش. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد, [online] 7(2 (پیاپی 6)), pp.75-84. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173879.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 105 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی