4 SID.ir | نظر کارورزان دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد از کيفيت خدمات آموزشي ارائه شده به آنان در سال 1389
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

نظر کارورزان دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد از کيفيت خدمات آموزشي ارائه شده به آنان در سال 1389

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات بیماری‌های بیماری‌های عفونی و گرمسیری، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
 
چکیده: 

سابقه و اهداف: نظام آموزش عالي عهده دار مسووليتهاي مهمي در زمينه رشد و توسعه جوامع است و در صورتي از عهده وظايف خود بر مي آيد که از نظر کيفيت آموزشي در وضعيت مطلوبي باشد. هدف از اين مطالعه سنجش ميزان رضايت مندي کارورزان دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد از کيفيت خدمات آموزشي ارائه شده به آنان است.
روش بررسي: اين مطالعه به صورت توصيفي-تحليلي وبه روش مقطعي، در دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد در سال 1389 انجام شد. جامعه آماري دانشجويان رشته پزشکي بودند که در پايان دوره کارورزي قرار داشته و بخش هاي داخلي، جراحي، اطفال و زنان را گذرانده بودند. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه اي مبتني بر ابزار
SERVQUAL بود که کارورزان با پاسخ به اين پرسشنامه نظرات خود را در پنج بعد کيفيت خدمات که شامل، اطمينان، تضمين، پاسخگويي، همدلي و ملموس تعيين نمودند. براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون هاي فريدمن و من ويتني استفاده شد.
يافته ها: نتايج نشان داد که مقايسه ميانگين نمره نظرات کارورزان موردمطالعه در بخشهاي مختلف برحسب جنس و بومي و غير بومي بودن، تنها در بعد تضمين ازنظر آماري معني دار است، و در ساير ابعاد کيفيت، از نظر آماري اختلاف معني داري وجود نداشت.
نتيجه گيري: براي بهبود وضع کيفيت خدمات آموزشي ارائه شده بهتر است با توجه به عبارات مربوط به هر يک از ابعاد پنج گانه، هنگام تخصيص منابع به اين تفاوت ها توجه گردد. همچنين لازم است بخش هايي که از نظر کيفيت خدمات در سطح پايين تري قرار دارند، در اولويت برنامه ريزي جهت بهبود کيفيت قرارگيرند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 78
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی