برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  2 , شماره  1 ; از صفحه 107 تا صفحه 119 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه رفتارهاي کمک طلبي تحصيلي در دانش آموزان عادي و دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

هدف پژوهش مقايسه رفتار کمک طلبي در دانش آموزان داراي اختلال رياضي با دانش آموزان عادي است. در کل تعداد 60 دانش آموز (30 نفر دانش آموز عادي و 30 نفر دانش آموز داراي اختلال رياضي) در يک طرح علي - مقايسه اي شرکت کردند. براي تشخيص اختلال رياضي از دانش آموزان آزمون رياضي کي مت گرفته شد. همچنين دانش آموزان عادي به روش نمونه گيري خوشه اي از سه ناحيه آموزش و پرورش شهر کرج انتخاب شدند. هر دو گروه دانش آموزان از لحاظ بهره هوشي، تحصيلات والدين و سن همتاسازي شدند. يافته ها نشان داد ميانگين رفتارهاي کمک طلبي در دانش آموزان عادي در مقايسه با دانش آموزان داراي اختلال رياضي تفاوت معناداري دارد. همچنين در رفتارهاي اجتناب از کمک طلبي، دانش آموزان داراي اختلال رياضي در مقايسه با دانش آموزان عادي ميانگين بالاتري داشتند. افزون بر اين يافته ها بين رفتارهاي کمک طلبي در بين دانش آموزان پسر و دختر تفاوتي نشان نداد. چنان چه يافته هاي پژوهش نشان داد دانش آموزان داراي اختلال رياضي از رفتارهاي کمک طلبي براي حل مسائل کمتر سود مي برند. کمک طلبي يک راهبرد اساسي خودنظم بخشي براي حل مساله است. تلويحات نظري و کاربردي يافته ها مورد بحث قرار گرفت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 491
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی