مشخصات مقاله عنوان نشریه: ناتواني هاي يادگيري اطلاعات شماره: پاييز 1391 , دوره 2 , شماره 1 ; از صفحه 107 تا صفحه 119 . عنوان مقاله: مقايسه رفتارهاي کمک طلبي تحصيلي در دانش آموزان عادي و دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري رياضي نویسندگان: محموديان حسن*, صفري هادي, آقايي حديث, رضواني فر شيرين, ميرمحمدتبار سيدعبداله آدرس: * دانشگاه علامه طباطبایی چکیده: هدف پژوهش مقايسه رفتار کمک طلبي در دانش آموزان داراي اختلال رياضي با دانش آموزان عادي است. در کل تعداد 60 دانش آموز (30 نفر دانش آموز عادي و 30 نفر دانش آموز داراي اختلال رياضي) در يک طرح علي - مقايسه اي شرکت کردند. براي تشخيص اختلال رياضي از دانش آموزان آزمون رياضي کي مت گرفته شد. همچنين دانش آموزان عادي به روش نمونه گيري خوشه اي از سه ناحيه آموزش و پرورش شهر کرج انتخاب شدند. هر دو گروه دانش آموزان از لحاظ بهره هوشي، تحصيلات والدين و سن همتاسازي شدند. يافته ها نشان داد ميانگين رفتارهاي کمک طلبي در دانش آموزان عادي در مقايسه با دانش آموزان داراي اختلال رياضي تفاوت معناداري دارد. همچنين در رفتارهاي اجتناب از کمک طلبي، دانش آموزان داراي اختلال رياضي در مقايسه با دانش آموزان عادي ميانگين بالاتري داشتند. افزون بر اين يافته ها بين رفتارهاي کمک طلبي در بين دانش آموزان پسر و دختر تفاوتي نشان نداد. چنان چه يافته هاي پژوهش نشان داد دانش آموزان داراي اختلال رياضي از رفتارهاي کمک طلبي براي حل مسائل کمتر سود مي برند. کمک طلبي يک راهبرد اساسي خودنظم بخشي براي حل مساله است. تلويحات نظري و کاربردي يافته ها مورد بحث قرار گرفت. کلید واژه: کمک طلبي(Q2)ناتواني هاي يادگيري و دانش آموز(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: نقش کمک طلبي در عملکرد حل مساله رياضي: يک رفتار وابستگي يا يک راهبرد يادگيري؟انطباق و هنجاريابي آزمون رياضيات ايران كي مت مقالات نشریه ای مرتبط: نقش کمک طلبي در عملکرد حل مساله رياضي: يک رفتار وابستگي يا يک راهبرد يادگيري؟رابطه دانش فراشناخت، نظريه هاي ضمني هوش و نگرش به رفتارهاي کمک طلبي با عملکرد رياضي دانش آموزان دختر پايه سوم راهنمايي شهر تبريزآزمون و مقايسه مدل رابطه علي هدف هاي پيشرفت و دوستي با عملکرد رياضي با ميانجيگري انواع کمک طلبي در دانش آموزان دختر مدارس استعدادهاي درخشان و عادي دوره متوسطه اول شهر اهوازمقايسه پاسخ دانش آموزان عادي و دانش آموزان با اختلالات يادگيري در آزمون تلفيقي بينايي - حرکتيشيوع ناتواني هاي يادگيري در دانش آموزان پايه اول و دوم ابتدايي استان چهارمحال و بختياري مقالات همایشی مرتبط: مقایسه ی خودمهارگری و مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادیمقایسه رشد استدلال اخلاقی، مهارت های اجتماعی و هویت دانش آموزان تیزهوش و دانش آموزان عادی متوسطهبررسی دانش، نگرش، عملکرد دانش آموزان نسبت به فناوری اطلاعات و موانع استفاده از آن در اوقات فراغت آنانبررسی عملکرد ریاضی و شناختی دانش آموزان با اختلالات یادگیری ریاضیاتحافظه آشکار و ترس اجتماعی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 491 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی