برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  2 , شماره  1 ; از صفحه 92 تا صفحه 106 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش توجه بر عملکرد رياضي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

هدف از مطالعه حاضر، تعيين اثربخشي آموزش توجه بر عملکرد رياضي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي است. روش اين پژوهش آزمايشي بود، جامعه آماري دانش آموزان دختر با ناتواني يادگيري رياضي پايه چهارم آموزش و پرورش اصفهان بودند، که از بين آن ها 30 نفر که در آزمون رياضيات کي - مت نمره پايين تر از نقطه برش گرفتند با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي، انتخاب و به روش تصادفي در دو گروه 15 نفره آزمايش و کنترل جايگزين شدند. آزمودني هاي گروه آزمايش در 12 جلسه 45 دقيقه اي، آموزش توجه را دريافت کردند. به منظور جمع آوري داده ها از آزمون ماتريس هاي پيشرونده ريون رنگي کودکان، آزمون رياضيات کي - مت و آزمون عملکرد رياضي پايه چهارم دبستان استفاده شد. نتايج پژوهش نشان دادکه آموزش توجه بر عملکرد تحصيلي رياضي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي موثر بود. بر اين اساس مي توان نتيجه گيري کرد که آموزش توجه همانند ساير مهارت هاي زير بنايي يادگيري رياضي مي تواند رويکرد موثر در درمان ناتواني يادگيري رياضي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 796
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی