مشخصات مقاله عنوان نشریه: ناتواني هاي يادگيري اطلاعات شماره: پاييز 1391 , دوره 2 , شماره 1 ; از صفحه 92 تا صفحه 106 . عنوان مقاله: اثربخشي آموزش توجه بر عملکرد رياضي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي نویسندگان: عابدي احمد*, پيروز زيجردي معصومه, يارمحمديان احمد آدرس: * گروه روان شناسی، دانشگاه اصفهان چکیده: هدف از مطالعه حاضر، تعيين اثربخشي آموزش توجه بر عملکرد رياضي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي است. روش اين پژوهش آزمايشي بود، جامعه آماري دانش آموزان دختر با ناتواني يادگيري رياضي پايه چهارم آموزش و پرورش اصفهان بودند، که از بين آن ها 30 نفر که در آزمون رياضيات کي - مت نمره پايين تر از نقطه برش گرفتند با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي، انتخاب و به روش تصادفي در دو گروه 15 نفره آزمايش و کنترل جايگزين شدند. آزمودني هاي گروه آزمايش در 12 جلسه 45 دقيقه اي، آموزش توجه را دريافت کردند. به منظور جمع آوري داده ها از آزمون ماتريس هاي پيشرونده ريون رنگي کودکان، آزمون رياضيات کي - مت و آزمون عملکرد رياضي پايه چهارم دبستان استفاده شد. نتايج پژوهش نشان دادکه آموزش توجه بر عملکرد تحصيلي رياضي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي موثر بود. بر اين اساس مي توان نتيجه گيري کرد که آموزش توجه همانند ساير مهارت هاي زير بنايي يادگيري رياضي مي تواند رويکرد موثر در درمان ناتواني يادگيري رياضي باشد. کلید واژه: ناتواني يادگيري رياضي(Q2)آموزش توجه(Q2)عملکرد رياضي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: دبیرستاناضطراب امتحانشپش سرصبحانه ارجاعات: بررسي اختلال يادگيري رياضي در دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدايي ناحيه يك شهر تهران و اثر آموزش كاربردي، تقويت ژتوني و آرامش عضلاني در كاهش اختلال يادگيري رياضي در آنانانطباق و هنجاريابي آزمون رياضيات ايران كي متاثربخشي آموزش برنامه فراشناخت پانورا و فيليپو بر بهبود عملکرد حل مساله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسايي ويژه در رياضياثر مداخلات عصب روان شناختي بر بهبود عملكرد تحصيلي كودكان دچار ناتواني هاي يادگيري رياضي مقالات نشریه ای مرتبط: اثربخشي آموزش حافظه کاري رايانه يار بر عملکرد رياضي دانش آموزان با ناتواني رياضيتعيين اثربخشي آموزش توجه بر عملکرد رياضي دانش آموزان دختر داراي نارسايي ويژه در يادگيري رياضي پايه هاي سوم و چهارم ابتدايي نواحي 1 و 2 شهر اروميه در سال تحصيلي 92-1391تاثير آموزش صفحه مفهوم اعداد بر پيشرفت رياضي دانش آموزان با و بدون ناتواني هاي يادگيري رياضياثربخشي آموزش درک روابط فضايي بر عملکرد رياضي دانش آموزان پسر با ناتواني يادگيري رياضيآموزش موثر رياضي به كودكان داراي ناتواني هاي يادگيري مقالات همایشی مرتبط: بررسی رابطه بین توانایی طرح مسئله ریاضی با خودکارآمدی ریاضی و نگرش نسبت به ریاضی دانش آموزان بررسی اثربخشی خلاقیت و عملکرد ریاضی بر توانایی طرح مساله ریاضی دانش آموزانمیزان شیوع اختلالات یادگیری و ارتباط آن با اضطراب ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبستان های شهرستان قاین (کتاب ریاضی جدید التالیف بر اساس برنامه ی درسی ملی)تاثیر آموزش حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دارای اختلال ریاضیاثربخشی آموزش روابط فضایی بر عملکرد ریاضی کودکان دارای اختلال ریاضی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 796 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی