برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  2 , شماره  1 ; از صفحه 43 تا صفحه 52 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي خودآموزي کلامي بر بهبود سازگاري اجتماعي دانش آموزان با ناتواني هاي يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی رودهن
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مطالعه اثربخشي خودآموزي کلامي بر بهبود سازگاري اجتماعي بود. روش پژوهش حاضر آزمايشي با طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل مي باشد. جامعه پژوهش شامل کليه دانش آموزان دختر با ناتواني يادگيري پايه چهارم و پنجم ابتدايي در مرکز ويژه ناتواني هاي يادگيري شهر قزوين در سال تحصيلي 91-90 مي باشد. 20 دانش آموز به صورت در دسترس انتخاب و به صورت تصادفي در گروه هاي آزمايش و کنترل جايگزين شدند. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه سازگاري اجتماعي بود. نتايج آزمون تحليل کوواريانس پس از تعديل اثر پيش آزمون نشان داد که خودآموزي کلامي بر سازگاري اجتماعي دانش آموزان با ناتواني هاي يادگيري تاثير مثبت دارد. يافته هاي اين پژوهش را مي توان در کارهاي آموزشي و مشاوره به کار برد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

خانخانی زاده، ه.، و باقری، س. (1391). اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 2(1), 43-52. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173760



Vancouver : کپی

خانخانی زاده هنگامه، باقری سحر. اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری. 1391 [cited 2021April19];2(1):43-52. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173760



IEEE : کپی

خانخانی زاده، ه.، باقری، س.، 1391. اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری, [online] 2(1), pp.43-52. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173760>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 207 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی