برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  2 , شماره  1 ; از صفحه 6 تا صفحه 24 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي برنامه تلفيقي رواني - آموزشي بر سبک تبيين بدبينانه دانش آموزان با ناتواني هاي يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی تهران
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تعيين اثربخشي برنامه تلفيقي رواني - آموزشي بر سبک تبيين بدبينانه دانش آموزان با ناتواني هاي يادگيري بود. اين مطالعه نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. نمونه پژوهش شامل 30 دانش آموز مبتلا به اختلال يادگيري در مرکز ناتواي هاي يادگيري شهر همدان است که به صورت در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمايش (15=n) و کنترل (15=n) به صورت تصادفي جايگزين شدند. براي جمع آوري داده هاي پژوهش از آزمون هوش ريون، آزمون رياضي کي - مت، آزمون خواندن و پرسشنامه سبک هاي اسناد کودکان استفاده شد. آموزش برنامه تلفيقي در 10 جلسه به مدت يک ماه برگزار شد. نتايج تحليل کواريانس نشان داد که برنامه تلفيقي رواني - آموزشي بر کاهش سبک تبيين بدبينانه دانش آموزان با ناتواني يادگيري به صورت معني داري تاثير دارد. اين نتايج مي تواند پشتوانه اي براي کاربست مداخلات عاطفي - هيجاني در کنار دوره هاي آموزش تحصيلي براي دانش آموزان با ناتواني يادگيري باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

اصلانی، ج.، و علی زاده، ح.، و ابراهیمی قوام آبادی، ص.، و فرخی، ن. (1391). اثربخشی برنامه تلفیقی روانی - آموزشی بر سبک تبیین بدبینانه دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 2(1), 6-24. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173751



Vancouver : کپی

اصلانی جلیل، علی زاده حمید، ابراهیمی قوام آبادی صغری، فرخی نورعلی. اثربخشی برنامه تلفیقی روانی - آموزشی بر سبک تبیین بدبینانه دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری. 1391 [cited 2021April15];2(1):6-24. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173751



IEEE : کپی

اصلانی، ج.، علی زاده، ح.، ابراهیمی قوام آبادی، ص.، فرخی، ن.، 1391. اثربخشی برنامه تلفیقی روانی - آموزشی بر سبک تبیین بدبینانه دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری, [online] 2(1), pp.6-24. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173751>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 146 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی