4 SID.ir | تحليل شبکه اي اقدامات استراتژيک بازاريابي و گسترش کارکرد کيفيت
کرونا در اخبار
وزارت بهداشتفارس ایسنا ایرنا جماران سیناپرس خبرآنلاین
کرونا
CoronaVirus
[COVID19]
کرونا در منابع علمی
CDC Nejm JAMA Lancet Cell BMJ Elsevier Oxford Nature Wiley Cambridge Medrxiv

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تحليل شبکه اي اقدامات استراتژيک بازاريابي و گسترش کارکرد کيفيت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

در عصر فرا رقابتي کنوني، شرکت ها به منظور کسب مزيت رقابتي به دنبال ارايه ارزش بيشتر به مشتريان نسبت به رقبا بر اساس شايستگي هاي محوريشان مي باشند. در اين راستا بسياري از شرکت ها به بازارگرايي به عنوان يکي از ابزارهاي بازاريابي نوين روي آورده اند. لذا طبيعي است که برنامه هاي واحد بازاريابي و استراتژي هاي آن نيز نقش به سزايي در موفقيت کل سازمان و ساير واحدها در کسب مزيت رقابتي داشته باشد. يکي از چالشهايي که بسياري از شرکت ها از جمله شرکت توليد کننده فرش ماشيني مورد مطالعه در مسير بازارگرا شدن با آن مواجه هستند اين است که چه اقداماتي و بر مبناي چه ابعادي انجام دهند. اصل و اساس هر تصميم استراتژيک در رويکرد بازارگرايي بر مبناي سه نوع ارزيابي صورت مي گيرد: مشتريان (بازار)، نقاط قوت و ضعف سازمان و رقبا. هدف اين پژوهش، ارايه مدلي جامع است که با در نظر گرفتن ابعاد اصلي در تصميم گيري استراتژيک بازارگرا با تلفيق مدل کانو، تحليل شکاف، توسعه کارکرد کيفيت و تکنيک فرآيند تحليل شبکه اي بتواند اقدامات استراتژيک بازاريابي را براي واحد مورد مطالعه انتخاب و براي اجرا اولويت بندي کند. اين پژوهش، در سه فاز اصلي انجام پذيرفته است. فاز اول شامل: شناسايي و اولويت بندي مولفه هاي رضايت مشتريان فرش ماشيني با مدل کانو و ارزيابي رقباي شرکت مورد مطالعه. فاز دوم شامل: اولويت بندي اوليه اقدامات استراتژيک بازاريابي با مدل توسعه کارکرد کيفيت. فاز سوم شامل: اولويت بندي اقدامات از طريق فرآيند تحليل شبکه اي با در نظر گرفتن معيارهاي ديگري چون هزينه، اثربخشي در فروش و امکان پذيري براي شرکت و اولويت بندي نهايي اقدامات استراتژيک. بر اساس نتايج بدست آمده، سه اقدام اولويت دار براي شرکت مورد مطالعه عبارتند از: توليد نسل جديدي از محصولات مبتني بر تکنولوژي متفاوت و متمايز از محصولات موجود در بازار(استراتژي جهش بلند)، توليد و عرضه محصولاتي با ويژگي هاي ظاهري و طراحي بهتر و به روزتر از محصولات رقبا و ايجاد جاذبه هاي تبليغي برتر و گسترده (استراتژي حمله مستقيم).

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 317
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی