5 SID.ir | مسير راهبردي شرکت هاي مواد غذايي و سبک ورود به بازار
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

مسير راهبردي شرکت هاي مواد غذايي و سبک ورود به بازار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 

يکي از تصميمات راهبردي جا انداختن کالا در بازار سبک ورود به بازار است. اتخاذ يک راهبرد رقابتي مناسب بستگي به تصميم شرکت براي ورود به بازار، قبل يا بعد از رقبا دارد. اين مطالعه به دنبال بررسي روابط ميان متغيرهاي سبک ورود به بازار و جهت گيري راهبردي شرکت هاست. سه راهبرد در اين ميان تعريف شده است: راهبرد رهبري هزينه؛ راهبرد تمايز نوآوري؛ و راهبرد تمايز بازاريابي. پرسش اساسي در اين مطالعه اين است که آيا شرکت ها بر اساس سبک ورودشان به بازار، از راهبرد هاي متفاوتي استفاده مي کنند، يا خير. مدل ارائه شده بر روي 102 نمونه از شرکت هاي توليدي فعال در صنعت مواد غذايي با استفاده از مدل يابي معادله ساختاري و بر اساس روش شناسي کمترين مربعات بخشي (PLS) آزمون شده است. يافته هاي پژوهش حاکي از تاثير مستقيم سبک ورود به بازار بر روي اتخاذ يک جهت گيري راهبردي معين از سوي شرکت هاست، به طوري که شرکت هاي پيشگام بيشتر گرايش به استفاده از راهبرد تمايز در دو سطح بازاريابي و نوآوري آن را دارند، در حالي که راهبرد رهبري هزينه بيشتر در بين پيروان مرسوم است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 65
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی