برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  6 , شماره  3 ; از صفحه 185 تا صفحه 194 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي و رتبه بندي عوامل موثر بر موفقيت پياده سازي يادگيري سيار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور تهران
 
چکیده: 

هدف اين مقاله بررسي و شناسايي عوامل موثر بر سيستم يادگيري سيار در دانشگاه هاي ايران مي باشد. «تئوري رفتار برنامه ريزي شده»، «تئوري اشاعه نوآوري»، «الگوي پذيرش فناوري» و «تئوري فعاليت هاي منطقي» از تئوري هاي معروفي هستند که موضوع پذيرش فناوري هاي نوين را در سيستم هاي اجتماعي مورد بحث قرار مي دهند. در اين تحقيق با توجه به سادگي و دارا بودن طيف وسيعي از ويژگي هاي مفيد از مدل فعاليت مستدل (Theory of reasoned action) جهت ارزيابي و شناسايي عوامل موثر بر سيستم يادگيري سياراستفاده مي شود. در واقع اين مدل، مادر ساير مدل ها محسوب مي شود و مي توان گفت که ساير مدل ها به نوعي از اين مدل مشتق گرفته شده است. مدل شامل يک متغير وابسته «قصد يادگيري سيار» و سه متغير مستقل شامل «تمايل به يادگيري سيار»، «کنترل رفتاري» و «ذهنيت يادگيري سيار» مي باشد.
شاخص هاي مربوط به رفتار دانشجويان در برابر يادگيري سياربه صورت پرسشنامه درآمده و بين نمونه هاي آماري تحقيق (142 نفر از اساتيد، کارشناسان و دانشجويان دانشگاه اميرکبير) توزيع و تکميل شده است. بر اساس نتايج به دست آمده، بين قصد يادگيري سيار دانشگاه صنعتي اميرکبير با هر يک از سه عامل اثرگذار مدل، رابطه مستقيم و معناداري وجود دارد. همچنين بر اساس نتايج به دست آمده، عملکرد قصد يادگيري سيار، بيشترين تاثير را به ترتيب از ذهنيت يادگيري سيار، تمايل به يادگيري سيار و کنترل رفتاري مي پذيرد. از بين متغيرهاي اثرگذار بر قصد يادگيري سيار بر اساس مدل
TRA، متغير ذهنيت و آگاهي يادگيرنده، مهم ترين متغير شناسائي شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

احمدی، م.، و شیری احمدآبادی، م.، و عسگری مقدم، ر. (1391). ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی یادگیری سیار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 6(3), 185-194. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173050



Vancouver : کپی

احمدی مریم، شیری احمدآبادی محمدابراهیم، عسگری مقدم رضا. ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی یادگیری سیار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1391 [cited 2021October19];6(3):185-194. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173050



IEEE : کپی

احمدی، م.، شیری احمدآبادی، م.، عسگری مقدم، ر.، 1391. ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی یادگیری سیار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 6(3), pp.185-194. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173050.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 202 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی