برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  7 , شماره  1 ; از صفحه 45 تا صفحه 54 .
 
عنوان مقاله: 

عوامل موثر در کاربرد ارزشيابي توصيفي از ديدگاه معلمان ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 

اين پژوهش به منظور بررسي عوامل موثر در کاربرد ارزشيابي توصيفي از ديدگاه معلمان پايه دوم و سوم ابتدايي شهر اردبيل انجام شده است. روش تحقيق، توصيفي از نوع همبستگي بود. جامعه آماري پژوهش را معلمان پايه دوم و سوم ابتدايي شهر اردبيل که بنابر آمار 700 نفر (260 نفر در ناحيه يک و 440 نفر در ناحيه دو) تشکيل مي داد. از اين تعداد 300 نفر (150 نفر مرد و 150 نفر زن) به طور تصادفي با استفاده از نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند. اطلاعات مورد نياز از طريق پرسش نامه هاي محقق ساخته از معلمان جمع آوري شد، روايي صوري پرسش نامه توسط متخصصان مورد تاييد قرار گرفت و ضريب پايايي با استفاده از آلفاي کرونباخ (0.91) به دست آمد. داده ها با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي (تحليل عاملي) تجزيه و تحليل شد. نتايج تحليل عاملي نشان داد که 5 عامل از نظر معلمان داراي بار عاملي هستند. از بين 5 عامل فوق عامل رواني بيشترين درصد کل واريانس را تبيين مي کند (21%) و سپس عامل مديريتي (19%)، آموزشي (17%)، فرايندي (7%) و فردي (4%) قادر به تبييين واريانس هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زاهدبابلان، ع.، و فرج الهی، م.، و همرنگ، م. (1391). عوامل موثر در کاربرد ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 7(1), 45-54. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173024



Vancouver : کپی

زاهدبابلان عادل، فرج الهی مهران، همرنگ محمد. عوامل موثر در کاربرد ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1391 [cited 2021November28];7(1):45-54. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173024



IEEE : کپی

زاهدبابلان، ع.، فرج الهی، م.، همرنگ، م.، 1391. عوامل موثر در کاربرد ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 7(1), pp.45-54. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173024.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 422 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی