برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزشيابي استاد توسط دانشجو: مروري بر نقدها، مقاله مروري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات علوم اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: هدف اصلي ارزشيابي استاد افزايش کيفيت آموزشي است، که يکي از روش هاي متداول آن ارزشيابي استاد توسط دانشجوست. هدف اوليه ارزشيابي استاد توسط دانشجو ارايه بازخورد به اساتيد جهت بهبود آموزش آنان بود (ارزشيابي تکويني). با گذشت زمان اين هدف جاي خود را به ارزشيابي تراکمي (جهت مقاصد مديريتي) داد. اگرچه استفاده از اين روش در ارزشيابي تکويني مورد تاييد قريب به اتفاق صاحبنظران است، ولي استفاده از نتايج آن در ارزشيابي تراکمي (براي مقاصد مديريتي) زير سوال است. با توجه به نقش محوري نتايج ارزشيابي استاد توسط دانشجو در ارتقا و دريافت پايه ساليانه اعضاي هيات علمي، در اين مرور گزارشي سعي بر آن است تا نقدهاي وارده به اين روش تبيين گردد. مطالعات داخل کشور حاکي از آن است که درصد قابل توجهي از اساتيد انتقادهاي جدي به مقوله ارزشيابي استاد توسط دانشجو دارند و از اينرو روايي آن زير سوال است. بر اساس برخي مطالعات بين المللي ارزشيابي استاد توسط دانشجو نه تنها ملاک معتبري تلقي نمي شود، بلکه باور منتقدين بر آنست که ارزشيابي استاد توسط دانشجو سبب افت کيفيت آموزشي نيز مي گردد. مطالعات ملي با مشارکت دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور جهت پاسخ به اين سوال که «آيا استفاده مديريتي از نتايج ارزشيابي استاد توسط دانشجو منجر به افزايش کيفيت آموزشي مي شود» پيشنهاد مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دهقانی، م.، و نخعی، ن. (1391). ارزشیابی استاد توسط دانشجو: مروری بر نقدها, مقاله مروری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 9(2), 102-109. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173014



Vancouver : کپی

دهقانی مسعود، نخعی نوذر. ارزشیابی استاد توسط دانشجو: مروری بر نقدها, مقاله مروری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1391 [cited 2021September26];9(2):102-109. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173014



IEEE : کپی

دهقانی، م.، نخعی، ن.، 1391. ارزشیابی استاد توسط دانشجو: مروری بر نقدها, مقاله مروری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 9(2), pp.102-109. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=173014.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 178 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی