5 SID.ir | برنامه درسي آموزش کارآفريني: هدف، محتوا، روش تدريس و شيوه ارزشيابي

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

برنامه درسي آموزش کارآفريني: هدف، محتوا، روش تدريس و شيوه ارزشيابي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

نياز به ابداع و خلاقيت در تمامي حوزه هاي کسب و کار، کارآفريني را به يک ضرورت جهاني بدل نموده، در اين راستا نظام آموزش عالي کليدي ترين نقش را داراست. در اين تحقيق با مطالعه ادبيات مرتبط با کارآفريني در نظام هاي آموزش عالي سعي گرديده تا به طور اساسي به اين پرسش ها پاسخ داده شود: 1- آيا کارآفريني قابل آموزش است؟ 2- دلايل موافقان و مخالفان آموزش کارآفريني در هر يک از بخش هاي فوق، اعم از قابل آموزش و غيرقابل آموزش چيست؟ 3- در صورتي که کارآفريني قابل آموزش است چه جنبه هاي يا بخش هاي از آن قابل آموزش است؟ 4- اهداف و محتواي آموزش کارآفريني چه بايد باشد؟ و روش ها و شيوه هاي آموزشي موردنياز براي تحقق آموزش اثربخش کارآفريني کدامند؟ 5- شيوه هاي ارزشيابي آموزش کارآفريني و چالش هاي مرتبط با آن کدامند؟ همچنين در نهايت وضعيت موجود آموزش کارآفريني در ايران مورد بررسي قرار گرفته، پيشنهادهاي مبتني يافته هاي پژوهش جهت بهبود اثربخشي و کارآيي آموزش کارآفريني در ايران ارائه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 992
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی