برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  3 , شماره  12 ; از صفحه 143 تا صفحه 152 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي و مقايسه اثربخشي اجراي ارزشيابي کيفي توصيفي و ارزشيابي سنتي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل، گروه علوم تربیتی، اردبیل، ایران
 
چکیده: 
اين پژوهش با هدف بررسي ميزان اثربخشي اجراي آزمايشي ارزشيابي کيفي توصيفي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان مدارس ابتدايي استان اردبيل در سال تحصيلي 89-88 انجام شد. روش تحقيق از نوع علي مقايسه اي بود. نمونه گيري از مدارسي که ارزشيابي توصيفي در آنها اجرا مي شد به روش سرشماري صورت گرفت و براي هر مدرسه اي که به عنوان نمونه انتخاب شد يک مدرسه مشابه که ارزشيابي سنتي در آنها اجرا مي شد براي مقايسه انتخاب گرديد. در مجموع 999 نفر دانش آموز ابتدايي و 99 نفر معلم به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات مورد نياز از طريق پرسش نامه هاي محقق ساخته از دانش آموزان و معلمان جمع آوري شد. داده هاي جمع آوري شده با نرم افزار SPSS مورد تجزيه و تحليل قرارگرفت. نتايج بدست آمده نشان داد که ارزشيابي توصيفي تاثير بيشتري نسبت به ارزشيابي نمره اي بر ميزان کارگروهي و همکاري و کاهش رقابت و همچنين افزايش مشارکت آنها در بحث و گفتگوهاي دانش آموزان دارد. با توجه به نتايج اين تحقيق اجراي ارزشيابي کيفي توصيفي با رفع برخي کاستي ها توصيه مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نامور، ی.، و راستگو، ا.، و ابوالقاسمی، ع.، و سیف درخشنده، س. (1389). بررسی و مقایسه اثربخشی اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و ارزشیابی سنتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 3(12), 143-152. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=171421



Vancouver : کپی

نامور یوسف، راستگو اعظم، ابوالقاسمی عباس، سیف درخشنده سعید. بررسی و مقایسه اثربخشی اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و ارزشیابی سنتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1389 [cited 2021December07];3(12):143-152. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=171421



IEEE : کپی

نامور، ی.، راستگو، ا.، ابوالقاسمی، ع.، سیف درخشنده، س.، 1389. بررسی و مقایسه اثربخشی اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و ارزشیابی سنتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 3(12), pp.143-152. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=171421.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 597 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی