برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

آزوفا: رويکردي جديد در آموزش زبان فارسي به غيرفارسي زبانان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
 
چکیده: 

مقاله حاضر به بيست سال تجربه نگارنده در پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي در حوزه آموزش زبان و فرهنگ ايران به غيرفارسي زبانان پرداخته است. نگارنده ماموريت هاي آموزشي خود در دانشگاه هاي بوسني و کره جنوبي را پايه تحقيقات مربوط قرار داده و، با بررسي وضعيت آموزش زبان فارسي و عملکرد مثبت نهادهاي متولي، به طرح مسائل و کاستي هاي عمده پرداخته؛ آنگاه شکل گيري بخش آزوفا در سال هاي اخير و رويکرد جديد پژوهشگاه در اين حوزه را مطرح ساخته است. بر اساس اين رويکرد، اولا لازم است که سطح آموزش زبان فارسي به غيرفارسي زبانان و فرزندان ايراني دور از وطن، با تکيه بر روش هاي نوين آموزشي و همکاري با نهادهاي متولي، به طور جدي ارتقا داده شود و، ثانيا، ترويج جذابيت هاي فرهنگي و تمدني ايرانيان به عنوان بخشي از ميراث فرهنگ بشري هدف والاتر آموزش زبان تعريف شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صفاری مقدم، ا. (1389). آزوفا: رویکردی جدید در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان. زبان شناخت, 1(2 (پیاپی 2)), 51-70. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=171372



Vancouver : کپی

صفاری مقدم احمد. آزوفا: رویکردی جدید در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان. زبان شناخت. 1389 [cited 2021August03];1(2 (پیاپی 2)):51-70. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=171372



IEEE : کپی

صفاری مقدم، ا.، 1389. آزوفا: رویکردی جدید در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان. زبان شناخت, [online] 1(2 (پیاپی 2)), pp.51-70. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=171372.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 136 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی