برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1390 , دوره  4 , شماره  13 ; از صفحه 79 تا صفحه 94 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه سبک هاي يادگيري و پيشرفت تحصيلي با واسطه گري راهبردهاي آگاهي فراشناختي در بين دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه: هدف کلي اين پژوهش، بررسي رابطه سبک هاي يادگيري و پيشرفت تحصيلي با واسطه گري آگاهي فراشناختي بود که به صورت يک مدل ارائه شد.
روش: تعداد 227 نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ارسنجان به شيوه خوشه اي انتخاب شده و پرسشنامه هاي سبک هاي يادگيري کلب (
LSA) و آگاهي هاي فراشناختي (MAI) را تکميل نمودند. نتايج با استفاده از روش هاي تحليل رگرسيون چند متغيره و تحليل مسير مورد تحليل قرار گرفت و در نهايت مدل برازش پيشنهادي با استفاده از نرم افزار LISREL مورد بررسي قرار گرفت.
يافته ها: نتايج نشان داد که سبک هاي فعال سازي، تجربه عيني و مفهوم سازي انتزاعي توانستند تا پيشرفت تحصيلي را پيش بيني نمايند. در بين شيوه هاي فراشناختي نيز روش هاي موقعيتي، برنامه ريزي، اطلاعات و ارزيابي توانستند پيشرفت تحصيلي را پيش بيني نمايند. در مجموع شاخص هاي
NNFI، CFI و GFI گوياي برازش نسبي مدل پيشنهادي بود.
نتيجه گيري: به صورت کلي مي توان چنين عنوان نمود که دانشجويان با استفاده از راهبردها و آگاهي هاي فراشناختي، اطلاعات تازه را با اطلاعات قبلي آموخته و ذخيره شده ترکيب نموده و يادگيري خود را تقويت مي بخشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 122
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی