برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1390 , دوره  4 , شماره  13 ; از صفحه 79 تا صفحه 94 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه سبک هاي يادگيري و پيشرفت تحصيلي با واسطه گري راهبردهاي آگاهي فراشناختي در بين دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
مقدمه: هدف کلي اين پژوهش، بررسي رابطه سبک هاي يادگيري و پيشرفت تحصيلي با واسطه گري آگاهي فراشناختي بود که به صورت يک مدل ارائه شد.روش: تعداد 227 نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ارسنجان به شيوه خوشه اي انتخاب شده و پرسشنامه هاي سبک هاي يادگيري کلب (LSA) و آگاهي هاي فراشناختي (MAI) را تکميل نمودند. نتايج با استفاده از روش هاي تحليل رگرسيون چند متغيره و تحليل مسير مورد تحليل قرار گرفت و در نهايت مدل برازش پيشنهادي با استفاده از نرم افزار LISREL مورد بررسي قرار گرفت.يافته ها: نتايج نشان داد که سبک هاي فعال سازي، تجربه عيني و مفهوم سازي انتزاعي توانستند تا پيشرفت تحصيلي را پيش بيني نمايند. در بين شيوه هاي فراشناختي نيز روش هاي موقعيتي، برنامه ريزي، اطلاعات و ارزيابي توانستند پيشرفت تحصيلي را پيش بيني نمايند. در مجموع شاخص هاي NNFI، CFI و GFI گوياي برازش نسبي مدل پيشنهادي بود.نتيجه گيري: به صورت کلي مي توان چنين عنوان نمود که دانشجويان با استفاده از راهبردها و آگاهي هاي فراشناختي، اطلاعات تازه را با اطلاعات قبلي آموخته و ذخيره شده ترکيب نموده و يادگيري خود را تقويت مي بخشند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ساقی، س.، و چلبیانلو، غ.، و فاضل، ا.، و محمدی، م. (1390). بررسی رابطه سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی با واسطه گری راهبردهای آگاهی فراشناختی در بین دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 4(13), 79-94. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=170698



Vancouver : کپی

ساقی سمیرا، چلبیانلو غلامرضا، فاضل امین، محمدی مهدی. بررسی رابطه سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی با واسطه گری راهبردهای آگاهی فراشناختی در بین دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1390 [cited 2021December05];4(13):79-94. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=170698



IEEE : کپی

ساقی، س.، چلبیانلو، غ.، فاضل، ا.، محمدی، م.، 1390. بررسی رابطه سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی با واسطه گری راهبردهای آگاهی فراشناختی در بین دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 4(13), pp.79-94. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=170698.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 249 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی