برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و اولويت بندي عوامل موثر بر اجراي طرح ارزشيابي توصيفي در مدارس دوره ابتدايي کشور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر در صدد شناسايي و اولويت بندي عوامل موثر بر اجراي طرح ارزشيابي توصيفي در مدارس ابتدايي کشور است. در اين پژوهش، از روش تحقيق توصيفي پيمايشي استفاده شده است. جامعه آماري آن، شامل تمامي معلمان و مديران مشمول طرح ارزشيابي توصيفي در مدارس دوره ابتدايي کشور بوده و ابزار تحقيق پرسش نامه 33 گويه اي محقق ساخته بوده است.
نتايج پژوهش نشان داد که به ترتيب، عوامل مديريتي، عوامل مرتبط با معلم، عوامل فيزيکي و رواني و عوامل ايجادکننده جو تعامل و تشريک مساعي بيش ترين تاثير بر اجراي طرح ارزشيابي توصيفي در مدارس دوره ابتدايي کشور را داشته اند. هم چنين، از ميان گويه هاي مربوط به عوامل مديريتي گويه ارتقاي مستمر دانش، مهارت و ظرفيت معلمان، از ميان گويه هاي مربوط به عوامل مرتبط با معلم، گويه توجه به اصلاح و ارتقاي نگرش هاي معلمان نسبت به طرح؛ در رابطه با عوامل فيزيکي و رواني، گويه متناسب بودن تعداد دانش آموزان کلاس با توجه به اهداف طرح و در رابطه با عوامل ايجاد کننده جو تعامل و تشريک مساعي، گويه ايجاد جو تفاهم و تشريک مساعي ميان والدين دانش آموزان و مسوولان مدرسه، بيش ترين تاثير را بر اجراي طرح ارزشيابي توصيفي در مدارس دوره ابتدايي کشور داشته اند. پژوهش گران در پايان، پيشنهادهايي براي بهبود اجراي طرح ارزشيابي توصيفي در مدارس دوره ابتدايي کشور ارايه داده اند
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 310
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی