برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

روش هاي تربيت اجتماعي کودک بر اساس قرآن و نهج البلاغه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه حقوق، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
تربيت يکي از مباحث مورد توجه اديان و مکاتب مختلف در طول قرون و اعصار بوده است. تربيت ابعاد مختلفي را داراست که يکي از مهمترين اين ابعاد، بعد تربيت اجتماعي است. براي تربيت اجتماعي نيز بهترين دوران، دوران کودکي است. زيرا اين دوران زمان و فرصتي بسيار مناسب براي انواع يادگيري هاي اجتماعي است و روند اجتماعي شدن در سال هاي کودکي از سرعت بيشتري برخوردار است. اسلام به عنوان دين کامل و اکمل، آيين الهي زندگي انسان هاست که از آموزه هاي آن مي توان به عنوان منبعي ارزشمند و کارآمد براي استخراج و تبيين مفاهيم و روش هاي تربيت استفاده نمود. بر اين اساس هدف اين پژوهش «تعيين روش هاي تربيت اجتماعي کودک بر اساس قرآن و نهج البلاغه» است. پس از تحقيق و جستجو در منابع موجود که با روش توصيفي تحليلي صورت پذيرفته است، در مجموع 6 روش براي تربيت اجتماعي کودک مورد بررسي و تبيين قرار است و نيز به توصيه هايي با توجه به هر روش براي مربيان و والدين جهت بهره گيري و استفاده اشاره واقع شده است. روش هاي بررسي شده عبارتند از: الگويي، پيشگيري، عبرت آموزي، تشويق، تنبيه، تعليم.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رمضانی، ف.، و حیدری، م. (1391). روش های تربیت اجتماعی کودک بر اساس قرآن و نهج البلاغه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 9(33), 1-19. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=168257



Vancouver : کپی

رمضانی فاطمه، حیدری مسعود. روش های تربیت اجتماعی کودک بر اساس قرآن و نهج البلاغه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1391 [cited 2021December07];9(33):1-19. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=168257



IEEE : کپی

رمضانی، ف.، حیدری، م.، 1391. روش های تربیت اجتماعی کودک بر اساس قرآن و نهج البلاغه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 9(33), pp.1-19. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=168257.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 5263 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی