برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1389 , دوره  5 , شماره  18 ; از صفحه 147 تا صفحه 164 .
 
عنوان مقاله: 

نقد و بررسي حوزه يادگيري رياضي در سند برنامه درسي ملي جمهوري اسلامي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

در اين مقاله، بعد از مروري اجمالي بر کليت سند برنامه درسي ملي جمهوري اسلامي ايران، به بررسي برنامه درسي رياضي به عنوان يکي از مهم ترين حوزه هاي يادگيري در هر برنامه درسي ملي پرداخته مي شود. اين مقاله با نگاهي گذرا به سير تاريخي برنامه درسي در ايران و جهان و اشاره به قانون اساسي معارف به عنوان اولين سند مکتوب برنامه درسي مدرسه اي در ايران، به بررسي حوزه يادگيري رياضي در اين سند مي پردازد. در پايان، شرايط لازم براي تدوين يک برنامه درسي رياضي بر اساس سند برنامه درسي ملي و نقش برنامه درسي در تاليف کتاب هاي درسي رياضي مورد توجه قرار مي گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

گویا، ز. (1389). نقد و بررسی حوزه یادگیری ریاضی در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات برنامه درسی, 5(18), 147-164. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=167277



Vancouver : کپی

گویا زهرا. نقد و بررسی حوزه یادگیری ریاضی در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات برنامه درسی. 1389 [cited 2021October28];5(18):147-164. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=167277



IEEE : کپی

گویا، ز.، 1389. نقد و بررسی حوزه یادگیری ریاضی در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات برنامه درسی, [online] 5(18), pp.147-164. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=167277.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 671 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی