نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

پيش بيني شادماني دانش آموزان با توجه به ادراك آن ها از انتظارات معلم، نحوه تعامل معلم و خودکارآمدي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در پژوهش حاضر، امكان پيش بيني شادماني دانش آموزان دوره راهنمايي بر اساس ادراك آن ها از انتظارات معلم، نحوه تعامل معلم و خودکارآمدي مورد بررسي قرار گرفت. نمونه اي مشتمل بر 444 دانش آموز (258 دختر و 186 پسر) دوره راهنمايي مناطق چهارگانه شهر شيراز كه به شيوه نمونه گيري خوشه اي چندمرحله اي با واحد نمونه اي کلاس انتخاب شده بودند، در پژوهش مشارکت داشتند. مشارکت کنندگان پرسشنامه هاي تعامل معلم و دانش آموزان، پرسشنامه خودکارآمدي عمومي، پرسشنامه انتظار معلم از دانش آموز و پرسشنامه شادکامي آکسفورد را تکميل نمودند. به طور کلي نتايج حاکي از آن بود که اول، برخي از ابعاد تعامل معلم- دانش آموز و انتظارات معلم به صورت مستقيم قدرت پيش بيني شادماني را دارند. دوم، برخي از ابعاد تعامل معلم- دانش آموز و همچنين انتظارات معلم پيش بيني کننده مستقيم خودکارآمدي هستند. سوم، خودکارآمدي مي تواند نقش واسطه اي بين ابعاد تعامل معلم- دانش آموز و همچنين انتظارات معلم و شادماني داشته باشد. روابط بين متغيرهاي مذکور در قالب يک مدل آماري مورد بررسي قرار گرفته اند. يافته ها با توجه به تحقيقات پيشين به بحث گذاشته شده و پيشنهادهايي به منظور پژوهش بيشتر در اين زمينه مطرح شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غلامی، س.، و حسین چاری، م. (1390). پیش بینی شادمانی دانش آموزان با توجه به ادراک آن ها از انتظارات معلم, نحوه تعامل معلم و خودکارآمدی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز), 3(1 (پیاپی 2-60)), 83-109. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=166228



Vancouver : کپی

غلامی سمیه، حسین چاری مسعود. پیش بینی شادمانی دانش آموزان با توجه به ادراک آن ها از انتظارات معلم, نحوه تعامل معلم و خودکارآمدی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز). 1390 [cited 2022August14];3(1 (پیاپی 2-60)):83-109. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=166228



IEEE : کپی

غلامی، س.، حسین چاری، م.، 1390. پیش بینی شادمانی دانش آموزان با توجه به ادراک آن ها از انتظارات معلم, نحوه تعامل معلم و خودکارآمدی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز), [online] 3(1 (پیاپی 2-60)), pp.83-109. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=166228.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 365 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی