برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

درآمدي بر مباني بازاريابي در اسلام

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

دين مقدس اسلام درباره تمام شئون زندگي-از جمله فعاليت هاي تجاري و اقتصادي-قوانين و مقرراتي، تعيين کرده و مدعي است که به عنوان آخرين دين الهي، براي همه مشکلات بشر، در همه دوره ها و اعصار، راهکار دارد (اعراف، 158)؛ و وجه مشترک همه راهکارهاي مزبور، رسيدن به قرب الهي است. اين پژوهش از نوع بنيادي است، و در آن تلاش شده است با روشي علمي، اصولي که رهنمودهاي اسلامي، رعايت آن را براي فعالان بخش بازاريابي لازم دانسته، شناخته شود؛ و با توجه به آن اصول، تعريفي از بازاريابي اسلامي، عرضه و مدل مفهومي اوليه اي از بازاريابي اسلامي طراحي شود. براي رسيدن به نتايج فوق بايد به دو سوال اصلي زير پاسخ داد.
الف- بازاريابي و فعاليت هاي حرفه بازاريابي شامل چه اجزا و بخش هايي است؟
ب- نگرش اسلام درباره اجزا ي بازاريابي و فعاليت هاي حرفه بازاريابي چيست؟
در اين پژوهش، ضمن تلاش براي پاسخگويي به دو سوال فوق، مفاهيم مرتبط با فعاليت هاي بازاريابي از قرآن و منابع معتبر احاديث اسلامي، گردآوري و در قالب مدل کلاسيک مديريت بازاريابي کاتلر، بازتنظيم شده است. آن گاه، با استفاده از ادبيات تحقيق، مباني تفکري و فعاليت هاي مرتبط با هر کدام از مولفه هاي فرآيند بازاريابي، طبقه بندي شد. سپس، ديدگاه اسلام درباره هر يک از اجزاي اصلي و فرعي بازاريابي شناخته شد و بدين ترتيب، بازاريابي اسلامي مورد تحليل قرار گرفت و مدل مفهومي اوليه اي از بازاريابي اسلامي و نيز تعريفي از بازاريابي از ديدگاه اسلام، عرضه شد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امیرشاهی، م.، و نقویان، ن.، و علوی، س.، و پرورش محسنی، م. (1390). درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), 5(2 (پیاپی 10)), 221-273. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=164392



Vancouver : کپی

امیرشاهی میراحمد، نقویان ناصر، علوی سیدعلی، پرورش محسنی مرجان. درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت). 1390 [cited 2021June21];5(2 (پیاپی 10)):221-273. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=164392



IEEE : کپی

امیرشاهی، م.، نقویان، ن.، علوی، س.، پرورش محسنی، م.، 1390. درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), [online] 5(2 (پیاپی 10)), pp.221-273. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=164392.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 905 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی