برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي نقش مولفه هاي برنامه درسي پنهان بر يادگيري دانش آموزان در مدارس متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

برنامه درسي پنهان بعد غيرقابل پيش بيني يادگيري است. طراحي آموزشي بدون توجه به اين بعد، غفلت از بخش مهم عواملي است كه در يادگيري دانش آموزان تاثير فراوان دارد. بنابراين لازم است، عوامل اساسي موثر در شكل گيري برنامه پنهان شناسايي و آشكار شوند. هدف از اين پژوهش بررسي نقش مولفه هاي برنامه درسي پنهان در يادگيري دانش آموزان در مدارس متوسطه شهر ساري مي باشد. روش تحقيق در اين پژوهش توصيفي و از نوع زمينه يابي مي باشد. جامعه آماري مورد بررسي اين تحقيق شامل كليه دبيران زن دبيرستان هاي شهر ساري در سال تحصيلي 86-85 است كه تعداد آنها بالغ بر 550 نفر مي باشد كه تعداد 226 نفر از آنها بر اساس روش نمونه گيري تصادفي ساده به عنوان نمونه مورد استفاده قرار گرفته اند. جهت گردآوري داده ها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته با 30 سوال 4 گزينه اي كه بر اساس مقياس ليكرت تنظيم شده است استفاده گرديد. براي تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار SPSS و روش هاي آماري در سطح توصيفي و استنباطي استفاده گرديد. بدين منظور براي هر چهار فرضيه تحقيق آزمون شده ميزان pvalue در سطح معنا داري 0.05 برابر صفر محاسبه گرديد. براين اساس نتيجه گيري شد كه قوانين و مقررات مدرسه، روابط ميان فردي، روابط متقابل معلم و دانش آموز و آگاهي معلمان از عوامل موثر در برنامه درسي پنهان در يادگيري دانش آموزان موثر مي باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

فلاح، و.، و بریمانی، ا.، و نیازآذری، ک.، و موتمنی، ه.، و مهدوی، ه. (1391). بررسی نقش مولفه های برنامه درسی پنهان بر یادگیری دانش آموزان در مدارس متوسطه. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), 9(ویژه نامه), 45-51. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=163961



Vancouver : کپی

فلاح وحید، بریمانی ابوالقاسم، نیازآذری کیومرث، موتمنی همایون، مهدوی هیلدا. بررسی نقش مولفه های برنامه درسی پنهان بر یادگیری دانش آموزان در مدارس متوسطه. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management). 1391 [cited 2021April16];9(ویژه نامه):45-51. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=163961



IEEE : کپی

فلاح، و.، بریمانی، ا.، نیازآذری، ک.، موتمنی، ه.، مهدوی، ه.، 1391. بررسی نقش مولفه های برنامه درسی پنهان بر یادگیری دانش آموزان در مدارس متوسطه. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), [online] 9(ویژه نامه), pp.45-51. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=163961>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 888 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی