3 SID.ir | بررسي ميزان همبستگي بين نمرات ارزشيابي اساتيد توسط دانشجويان عمومي، دستياران تخصصي ومسوولين دانشکده دندانپزشکي شهيد بهشتي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان همبستگي بين نمرات ارزشيابي اساتيد توسط دانشجويان عمومي، دستياران تخصصي ومسوولين دانشکده دندانپزشکي شهيد بهشتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه دندانپزشکی ترمیمی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
 
چکیده: 

سابقه و هدف: پيچيده ترين نوع ارزشيابي، ارزشيابي استاد است و علت پيچيدگي اين روش را کم اعتباري و بي دقتي وسايل و روش هاي سنجش مورد استفاده دانسته اند. جهت حل اين مشکل پيشنهاد شده است که براي قضاوت نهايي، ترکيبي از اطلاعات ارزشيابي مورد استفاده قرار گيرد. در دانشکده دندانپزشکي شهيد بهشتي، ارزشيابي اساتيد از پنج منبع دانشجويان عمومي، دانشجويان تخصصي، مدير گروه، معاون آموزشي و رئيس دانشکده انجام ميشود. اين مطالعه با هدف بررسي ميزان همبستگي ميان نمرات ارزشيابي اساتيد توسط دانشجويان عمومي، دستياران تخصصي و مسوولين دانشکده دندانپزشکي شهيد بهشتي در سال تحصيلي 89-88 صورت پذيرفت.
مواد و روشها: در اين مطالعه مقطعي، ابتدا نمراتي که توسط 5 گروه دانشجويان عمومي، دانشجويان تخصصي، مدير گروه مربوطه، معاون آموزشي ورئيس دانشکده در سال تحصيلي 89-88 به هر يک از اساتيد داده شده بود، به طور جداگانه استخراج و اطلاعات توسط نرم افزار
SPSS 11.5 تجزيه و تحليل گرديد. جهت تعيين همبستگي بين نمرات اخذ شده هر استاد از ديدگاه هاي مختلف از ضريب همبستگي پيرسون استفاده شد. به منظور تعيين سهم تاثير نمرات هر يک از 5 گروه ذکر شده بر نمره نهايي ارزشيابي استاد، ميزان Variance Component Ratio در مورد هرکدام از نظرات محاسبه شد.
يافته ها: بررسي ضريب همبستگي بين نظرات دانشجويان عمومي، دستياران تخصصي، مديران گروههاي آموزشي، معاون آموزشي و رياست دانشکده نشان داد که تنها بين نظرات رئيس و معاون آموزشي دانشکده همبستگي معنادار آماري (
r=0.612) در حد متوسط مشاهده مي شود و در ساير موارد هيچگونه همبستگي وجود ندارد. آناليز variance component ratio نشان داد که در حالت برابري سقف نمرات، دستياران تخصصي بيشترين سهم (%50.89) ومعاون آموزشي کمترين تاثير (%1.11) را در تغييرات نمرات ارزشيابي اساتيد داشتند.
نتيجه گيري: يافته هاي مطالعه نشان دادکه از ميان 5 گروه ارزيابي کننده، تنها نمرات معاون آموزشي و رياست دانشکده با يکديگر همبستگي معنا دار آماري در حد متوسط (0.6) داشتند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 73
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی