برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1390 , دوره  6 , شماره  10 ; از صفحه 47 تا صفحه 64 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي عوامل موثر بر انتخاب برند از جانب مشتريان با استفاده از روش تحليل عاملي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد تهران جنوب
 
چکیده: 

امروزه اهميت مفهوم برند در خريد مشتريان به حدي است که برخي از صاحب نظران از آن به عنوان يک محصول کامل ياد کرده و معتقدند بسياري اوقات مشتريان در عوض آن که محصولي را خريداري نمايند، برندها را مي خرند. از اين رو شناخت عوامل موثر بر اين انتخاب و بررسي ويژگي هاي خاص برند اهميتي دو چندان يافته و انجام تحقيقات متنوعي را در اين زمينه ضرورت مي بخشد. تحقيق حاضر نيز با اين هدف و تحت عنوان بررسي علل و عوامل موثر بر انتخاب برند به انجام رسيده است. تحقيق حاضر از لحاظ روش ماهيتي پيمايشي، توصيفي و از لحاظ هدف ساختاري کاربردي دارد. جامعه تحقيق شهروندان شيرازي و نمونه آماري با توجه به شاخص تحليل عاملي برابر 400 نفر (روش منطقه اي) مدنظر قرارگرفته است.
طبق يافته هاي آماري به دست آمده، 30 متغير تاثيرگذار در انتخاب برند در 9 دسته کلي قرار گرفته اند، که از ميان اين 30 متغير، 5 متغير شامل قابليت تلفظ آسان برند، مبهم نبودن برند، به خاطر سپرده شدن آسان برند، زبان نوشتاري و قابل فهم بودن برند در مهم ترين دسته قرار گرفته اند. از طرفي بر اساس تحليل کيفي دادها نيز مشخص گرديد، «تجربه قبلي از خريد برند» براي فرد بيشترين تاثير را در انتخاب برند از جانب وي داشته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سمیعی نصر، م.، و علوی، س.، و نجفی سیاهرودی، م. (1390). بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند از جانب مشتریان با استفاده از روش تحلیل عاملی. مدیریت بازاریابی, 6(10), 47-64. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=160760



Vancouver : کپی

سمیعی نصر محمود، علوی سیدمسلم، نجفی سیاهرودی مهدی. بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند از جانب مشتریان با استفاده از روش تحلیل عاملی. مدیریت بازاریابی. 1390 [cited 2021August04];6(10):47-64. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=160760



IEEE : کپی

سمیعی نصر، م.، علوی، س.، نجفی سیاهرودی، م.، 1390. بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند از جانب مشتریان با استفاده از روش تحلیل عاملی. مدیریت بازاریابی, [online] 6(10), pp.47-64. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=160760.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 372 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی