برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  7 , شماره  24 ; از صفحه 23 تا صفحه 33 .
 
عنوان مقاله: 

چگونگي نقش مربي باليني در انگيزش آموزش باليني دانشجويان پرستاري: يک پژوهش کيفي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز توسعه و مطالعات آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
 
چکیده: 
مقدمه: انگيزش عامل اصلي ترغيب دانشجويان به يادگيري باليني است و فقدان آن يادگيري دانشجويان را با مشکل مواجه مي ‌کند. آموزش باليني در کسب مهارت آموزي دانشجويان نقش اساسي دارد، بنابراين توجه به نقش انگيزش آموزش باليني اهميت ويژه دارد. هدف از اين مطالعه تبيين درک دانشجويان و مربيان پرستاري از چگونگي نقش مربي در انگيزش آموزش باليني دانشجويان پرستاري است.روش: اين پژوهش با رويکرد کيفي از نوع تحليل محتواي کيفي انجام شد. در اين مطالعه شانزده دانشجوي کارشناسي و چهار مربي پرستاري به صورت هدفمند از دانشکده‌ هاي پرستاري و مامايي تهران و زنجان انتخاب شدند و سپس مورد مصاحبه نيمه ساختار يافته قرار گرفتند. داده ‌هاي به دست آمده از مصاحبه ‌ها به روش تحليل محتواي کيفي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.يافته ‌ها: مضامين اين مطالعه عبارت بود از: 1- شايستگي علمي و عملي مربي (با مضامين فرعي سواد علمي، نحوه انتقال دانش، مهارت عملي مربي)، 2- رفتار مربي (با مضامين فرعي حمايت، تشويق، ارتباط مربي با دانشجو، اقتدار و گفت و گوهاي غير رسمي)، 3- نگرش مربي به پرستاري.نتيجه ‌گيري: بر اساس تجربيات مشارکت ‌کنندگان، در فرآيند آموزش باليني، اين سه مضمون از ويژگي ‌هاي مهم مربي در انگيزش دانشجويان است. اين ويژگي ‌ها مي ‌تواند دانشجويان را به کار بالين و حرفه پرستاري جذب کند و يا آنها را از کار بالين و حرفه پرستاري رويگردان کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حنیفی، ن.، و پرویزی، س.، و جولایی، س. (1391). چگونگی نقش مربی بالینی در انگیزش آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: یک پژوهش کیفی. پژوهش پرستاری, 7(24), 23-33. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=159744



Vancouver : کپی

حنیفی نسرین، پرویزی سرور، جولایی سودابه. چگونگی نقش مربی بالینی در انگیزش آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: یک پژوهش کیفی. پژوهش پرستاری. 1391 [cited 2022January25];7(24):23-33. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=159744



IEEE : کپی

حنیفی، ن.، پرویزی، س.، جولایی، س.، 1391. چگونگی نقش مربی بالینی در انگیزش آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: یک پژوهش کیفی. پژوهش پرستاری, [online] 7(24), pp.23-33. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=159744.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 133 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی