برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رويکردي ترکيبي براي انتخاب استراتژي کسب و کار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

امروزه مهمترين دغدغه بيشتر سازمان ها، تدوين و به کارگيري استراتژي هايي است كه موفقيت و بقاي آنها را در شرايط متحول و پيچيده محيطي تضمين کند. هدف اين پژوهش،‍‍ ارائه چارچوبي براي تدوين استراتژي مناسب سازمان هاست. مورد مطالعه در تحقيق حاضر، شرکت قطعه سازي «مژده وصل» است. با استفاده از روش تحقيق توصيفي، در مرحله شروع، پس از مطالعه بيانيه ماموريت شرکت، عوامل داخلي و خارجي موثر بر عملکرد شرکت شناسايي شد و ماتريس ارزيابي عوامل داخلي و ماتريس ارزيابي عوامل خارجي تشکيل گرديد. با توجه به اطلاعات به دست آمده در مراحل پيشين، به منظور تطبيق و مقايسه، از ماتريس سوات و ماتريس داخلي و خارجي استفاده شد. به دنبال آن، با کاربرد ماتريس ارزيابي موقعيت و اقدام استراتژيک، استراتژي هاي امکان پذير شناسايي و استراتژي هاي پيشنهادي نيز با استفاده از تکنيک هاي TOPSIS فازي و SAW فازي، رتبه بندي گرديدند. در نهايت، استراتژي مطلوب با تلفيق نتايج حاصل از اين تکنيک ها انتخاب شد. بر اساس نتايج اين تحقيق هفت استراتژي رقابتي براي اين شرکت پيشنهاد شد و در اين ميان، استراتژي توسعه محصول به عنوان اولويت اول براي بهبود وضعيت رقابتي شرکت انتخاب گرديد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 329
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی