برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 93 تا صفحه 107 .
 
عنوان مقاله: 

فراتحليل پژوهش هاي انجام يافته در خصوص نقش الگوهاي تدريس بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 

اين پژوهش به منظور فراتحليل تحقيقات و پايان نامه هاي انجام يافته در ارتباط با نقش الگوهاي تدريس بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان انجام گرفت. بدين منظور از بين 851 سند پژوهشي اعم از طرح هاي پژوهشي و پايان نامه هاي انجام يافته کارشناسي ارشد و دکتري موجود در پژوهشکده معلم سازمان آموزش و پرورش استان اردبيل: (انجام يافته در استان اردبيل يا ساير استان ها) 513 سند دريافتي از سايت هاي اينترنتي مختلف تا تاريخ 21/10/1390 اعم از طرح هاي پژوهشي و يا پايان نامه هاي دانشجويي با محوريت نقش الگوهاي تدريس بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان، تعداد 30 فقره سند شناسايي گرديد. از بين اين آثار تعداد 21 فقره سند معادل 70 درصد ويژگي ورود به فراتحليل را داشتند که مورد بررسي بيشتر قرار گرفتند. نتايج حاصل از ترکيب مطالعات و ضرايب اثر نشان داد که ترتيب اثربخشي الگوها به شرح زير بوده است: الگوي کاوشگري علمي، الگوي کاوشگري سازمان يافته، الگوي يادياري، الگوي همياري، الگوي بديعه پردازي، الگوي تفکر استقرايي، الگوي پيش سازماندهنده، الگوي دريافت مفهوم، الگوي يادگيري اجتماعي.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

گنجی، م.، و زاهدبابلان، ع.، و معینی کیا، م. (1391). فراتحلیل پژوهش های انجام یافته در خصوص نقش الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه, 1(1), 93-107. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=159103



Vancouver : کپی

گنجی مسعود، زاهدبابلان عادل، معینی کیا مهدی. فراتحلیل پژوهش های انجام یافته در خصوص نقش الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه. 1391 [cited 2021November28];1(1):93-107. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=159103



IEEE : کپی

گنجی، م.، زاهدبابلان، ع.، معینی کیا، م.، 1391. فراتحلیل پژوهش های انجام یافته در خصوص نقش الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه, [online] 1(1), pp.93-107. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=159103.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 238 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی